/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
scanning af negativer
Fra : olarsen
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 02-10-08 21:23

Nogen der har erfaring med at scanne dias og negativer ind på en HDD? Jeg har en Canon Pixma MP970 maskine, som angiveligt skulle kunne scanne film, men desværre vil den ikke 'snakke' med min PC, og hvad support fra Canon angår . . . ja hva' ska man sige

Jeg har forsøgt at geninstallere hele 'pakken' men det hjælper ikke noget, jeg får blot nogle fejlmeddelelser som jeg ikke kan fortolke.

vh ol

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-08 21:25

Så sæt dem da ind her så vi kan se dem

Du må jo have driverfejl....

Men der skal oplysninger til om din komputer ellers bliver ALT gætteværk....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-08 22:17

Slet det installerede kamera, genstart og installer det igen. Du skal nok installere det inden du sætter dit kamera til, men det står i manualen. Held og lykke med det.

Jeg har HP 3770 og den scanner både dias og lysbilleder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-08 22:27

Hvad har kamera med scanner at gøre.
Du vælger kilde, scanner.
Medfølgende cd skal installere det nødvendige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-08 22:29

Cannons vejledning er under al kritik, deres support endnu ringere.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-10-08 18:19

refi . . . det er jo det jeg ikke kan

Canon siger at de ikke kan love at man kan scanne negativer/dias ind på HDD??
Jeg kan fint scanne negativer og dias, men kun udprinte ikke gemme på HDD, hverken den externe eller interne.
granner01: kan din HP 3770 scanne film ind på HDD?

En af fejlmedd. er at scanneren ikke er tilsluttet LAN, men jeg kan printe gennem netværkskablet?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 18:41

arg...

Hvis det er sådan noget hjemmenetværk - så er det da muligt de giver problemer...

Kobl scanneren DIREKTE til komputer....

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-10-08 18:48

Jeg synes at det er lidt underligt at jeg kan printe og se indholdet af et memorycard men noget af scanneren vil ikke virke, det er jo trods alt det samme netværkskabel??

Jeg prøver lige en gang til med et USB kabel!

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-10-08 18:55

Får samme meddelelse
Citat
scanner er ikke tilsluttet
hvilket jo er noget vrøvl, jeg kan se den i 'Denne computer'

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-08 20:29

Ja min HP scanner kan scanne dias (negativer) ind på HD.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-08 22:23

Måske er der fejl i kablet, så prøv et andet kabel.USB kablet har 4 ledere, hvor der er en for forbindelsen PC > Scanner, en for Scanner > PC, en for fæles stel og minus,samt en for +5 volt.
Det kan være den fra Scanner > PC der ikke fungere, og så kan din PC ikke se scanneren.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 19-10-08 10:12

Fejlen er nu fundet og afhjulpet, det hjalp lidt at 'skrive' højt til Canon. Opdatering af software lidt i kombination med en mindre fejl40 hjalp, så nu kan jeg scanne billeder og dokumenter via mit hjemmenetværk igen

ol

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 19-10-08 10:13

Tak for svaret refi.
Du får point fordi du kom først med det svar som lå nærmest det rigtige