/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Spartelmasse typer
Fra : Peder99
Vist : 1171 gange
300 point
Dato : 02-10-08 16:20

Hej

Jeg skal til at fuldspartel min stue på loft og vægge for senere at opsætte filt.

Jeg vil gerne vide hvilken spartelmasse der bedst at bruge.

Jeg ved at der nok skal bruges en gov først og så en fin anden gang.

Jeg har set forskellige typer H, LM, LG er der nogen der kan forklare hvilke typer jeg skal bruge og hvad H, Lm og LG (m.m.) står for?

Mvh
Peder

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 310 point
Dato : 02-10-08 16:49

Hej
Her er de forskellige betegnelser

Universal Håndspartel Let Medium - 10L
Let Medium gips- universalspartel, der giver ekstra sikkerhed for at opfylde styrkekravene til gipspladesamlinger.
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 349,00 » Tilbud: DKK 239,00

4. Sandspartelmasse Let Medium - 10L
Til plet- og fuldspartling, samt opsætning af armeringsstrimler. Allroundspartel til loft og væg af beton, letbeton, puds eller gipskartonplader.
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 359,00 » Tilbud: DKK 139,00
(EUR 18,66)

5. Sandspartelmasse Let Medium - 3L
Til plet- og fuldspartling, samt opsætning af armeringsstrimler. Allroundspartel til loft og væg af beton, letbeton, puds eller gipskartonplader.
[ Læg i kurv ]
Pris DKK 199,00 » Tilbud: DKK 109,00
(EUR 14,63)

6. Sandspartelmasse Let Grov - 10L
Til plet- og fuldspartling af grove og ujævne underlag af beton, tegl, letbeton og lignende.

fundet på siden
http://www.malinghandel.dk/group.asp?group=10
under spartelprodukter

Her kan du også se, at LM står for Let Medium. LG for Let Grov osv.

Mange hilsner Ingelein - ekspert i spartling - fordi jeg bare ville kunne gøre det perfekt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-10-08 18:17
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-10-08 20:29

Hej
Det var ikke prisen mit indlæg gik ud på, men forklaring på typerne LM- LG osv.
Ingelein - det andet blander jeg mig ikke i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-10-08 21:32

Du kan jo så bruge den billige Men den dyre suger så ikke så meget dispenser som du lukker overfladen med

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-10-08 04:59

en H er rigligt til dit forbrug (hvis du ikke har alt formange store huller og væggen bare skal rette af med et tyndt lag kan M den billige i jemogfix til 68kr godt klare det husk inden du begynder at sætte filt på væggene så skal du "male" væggen med forandringsgrunder (blåvand)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-10-08 09:11

Hej rotw
Det hedder nu ikke forandringsgrunder men forankringsgrunder. Manden skulle jo nødig blive til når han spørger efter forandringsgrunder
Ikke for at rette stavefejl, men dette er vel en forståelsesfejl.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-08 11:05

Og forankringsgrunder/ blåvand hedder så også dispencer bland fagfolk

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 03-10-08 12:48

Er alle typer lige hårde?

Der skal vel ikke afsluttes med et lag af en sparteltype som er blød. Så kommer der vel buller i væggen ved små stød!

mvh
Peder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-08 14:40

Nej der er ikke noget der er så blødt så det buler når først det er gennemtørt

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 07-10-08 12:28

Til Sunowich

Det vil sige at man sagtens kan afslutte med en LG type?

Mvh
Peder

Godkendelse af svar
Fra : Peder99

Dato : 23-10-08 23:27

Tak for svaret ingelein.