/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Topcom router og SE P990i
Fra : frejathor
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 01-10-08 23:19

Jeg har en Topcom Wifi router (den fra Netto), som virker fint for min laptop og stationære pcer. Nu vil jeg gerne have min Smartphone til at køre igennem, men jeg kan ikke rigtig få det til at spille. Jeg har været igennem, men for det meste kommer jeg kun lige i forbindelse med routeren (der sendes og modtages ca 1,5 Mb og så sker der ikke mere. Jeg har en fornemmelse af, at P990 ikke kan acceptere en WEP nøgle på kun 5 tegn (64 bit ASCII), for den bliver mappet med 15 * uanset jeg overskriver og gemmer. Kan det tænkes, at jeg blot skal skifte nøglen til 15 tegn? Ellers er det lidt irriterende, at der bruges forskellige begreber til konfigurering som "Godkendelse (Fælles/Åben)", "Netværkstilstand (Ad hoc/Infrastruktur)".

Kommentar
Fra : frejathor

Dato : 01-10-08 23:23

undskyld, det er naturligvis kun 1,5 KB, der kommer igennem ved forbindelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-10-08 00:03

Nu ved jeg ikke hvilken TopCom model du har, men du kan forsøge at slå krypteringen fra, og benytte MAC filtret i stedet. (bruger selv en WBR 654).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 11:26

web 64 bit hex bruger 10 af disse tegn:
1234567890abcdef

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-08 20:40

Når man har flere trådløse enheder på netværket, og disse skal være krypteret; så er det nødvendigt at gå på kompromis, således at der benyttes den samme form for kryptering på alle enheder.
Routeren er ikke i stand til at håndtere flere former for kryptering på samme tid.
Vær også opmærksom på, at du har den sidste nye opdatering af den firmware, der er i routeren, da der kan være programmeringsfejl i standard udgaven, lige som der kan ske ændringer for saituationer, som man ikke har været opmærksom på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-08 15:03

På grund af manglende interesse fra frejathor i sit spørgsmål, så hopper jeg af, og sletter det i mine gemte emner, som jeg følger med i.
14 dage uden en lyd, kan jeg ikke bruge til noget. Jeg håber at du alligevel finder ud af det!

Godkendelse af svar
Fra : frejathor

Dato : 17-10-08 15:10

Tak for svaret severino. Jeg er ny bruger på dette site....dvs, jeg har oprettet mig for lang tid siden, men først for nylig gen-opdaget det. Du må undksylde, jeg ikke har takket dig for dine kommntarer og svar, som jeg værdsætter meget!!

Mvh
Erik