/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Størrelse på BOX
Fra : Eyvind
Vist : 838 gange
50 point
Dato : 01-10-08 16:06

Jeg mangler at fordele box-størrelser på siden ................. i %

Her er et billede af mit forsøg med problemet.

http://peecee.dk/upload/view/133321
Klik på "vis billedet scaleret"

Kommentar
Fra : Naqibullah

Dato : 01-10-08 22:18

brug for koden

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-08 22:21

Jeg forstår ikke dit spørgsmål kan du være mere præcis.

Du kan tildele procent værdier sådan her:

#box {
width: 50%;
}

men det vidste du vel godt.

Ellers prøv http://www.w3schools.com/css/default.asp det er den bedste side om css og html jeg kender.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 09:32

Ja den er god scootergrisen - men jeg kan godt lave en with med % men ikke i højden.

Jeg ønsker at der skal være en smal top og en smal bund og midt skal fylde resten uanset skærmens størrelse.

Min min mening er at lave denne hjemmeside mere rigtig og benytte boxe, men stadig bibeholde design.
www.hirsenet.dk

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 02-10-08 10:47

Tak for svaret scootergrisen. Hjælp til selvhjælp er den bedste hjælp.

Jeg fandt denne kode som klarede mit problem:

{
position:absolute;
bottom:0px
}

Som gør at jeg ikke behøver at have 3 men kun 2 boxe
arealet i midten ændrer sig så automatisk med skærmstørrelse.

Det var også dig som satte mig i gang med denne i første omgang.
http://www.w3schools.com/css/default.asp