/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Sorte penselalger
Fra : jonata
Vist : 1614 gange
45 point
Dato : 29-09-08 17:27

Jeg har fået sorte penselalger i mit akvarie, Min dyrehandler siger jeg ikke har for mange fisk i det og det måske er for lidt lys, men ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Jeg har ikke noget der dækker for lyset, kun lidt i kanten. Jeg har forskellige Guramier i det, de kan ikke lide for meget bevægelse i vandet. er der nogen som ved det.
jonata

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 22 point
Dato : 29-09-08 19:27

Det er meget svært at komme af med dem.
Efter jeg er gået over til at bruge regnvand i akvariet er de dog efterhånden forsvundet.

Godkendelse af svar
Fra : jonata

Dato : 30-09-08 09:46

Tak for svaret transor.
Men jeg har ikke mulighed for at samle regnvand, men kan der ikke være noget i regnvandet som fiskene ikke kan tåle.

Kommentar
Fra : jonata

Dato : 09-10-08 18:27

Jeg fik det råd at skære ned på lystiden, som var 12 t. Nu har jeg skåret det ned til 10 timer. Det har jeg nu kørt med i en uge, det ser ud til at det hjælper, ikke flere penselalger siden . Men om det skader planterne på længere sigt ved jeg jo ikke endnu .