/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
router eller ej
Fra : kj
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 29-09-08 10:24

Kan man gå direkte fra ADSL Modem til en HUB eller Switch, jeg mener jeg engang har gjort det på den måde, direkt fra modem til HUB med 4 porte

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-09-08 10:42

Det gør jeg - uden problemer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-08 10:52

ja een router gør normalt ingen gavn.

Af mærkværdige grunde er et rådløst interface billigere med router end uden. Derfor er der så mange, som køber routere, som de kun har besvær ud af.

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 29-09-08 10:59

Jeg mener kun det er aktuelt med en router, hvis du "kører" trådløs. Så skal det selvfølgelig være en trådløs router. eller er en swits eller HUB tilstrækkelig til at køre med flere pc-er p samme forbindelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-08 11:10

Det kommer da lige an på om du har flere IP-adresser på den forbindelse.

Routerens job er netop at fordele (route) en forbindelse til flere computere osv.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-08 11:12

En router kan route, dele en IP adresse i flere og fordele dem, det kan en en switch ikke, du kan godt bruge switch direkte efter modem, du skal så bare sørge for at du har lige så mange IP adresser fra din udbyder, som du har computere du vil slutte til internettet på en gang, routere er at foretrække både med kabel og trådløs, hvis du har en IP adresse og flere computere som skal på internettet, så skal du bruge en router, det vil være alt for besværlig at skifte IP adresse på computerne hver gang de skiftes til at være på internettet, selv et hjemmenetværk uden internet er nemmest at sætte op hvis du bruger router, den gør nemlig en del af arbejdet for dig

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 29-09-08 11:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-09-08 11:43

Selv tak, fortsat god dag og held og lykke med din router