/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilken skal jeg vælge?
Fra : TrezuR
Vist : 257 gange
20 point
Dato : 16-03-03 15:40

Hej, jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med et lille Dilemma.
Jeg er en fyr på 21, på 1.76 = en lille lort :)
Jeg har haft en Suzuki Gsx 750 R ´98 i en kortere periode, jeg må indrømme at denne var alt for kraftfuld til mig jeg har desuden også solgt den igen da det kun var for at tjene lidt på den da jeg fik den MEGET billigt.
Nu er tiden kommet til jeg vil købe mig en mc..

Valget står mellem følgende..Alle sammen årgange mellem 91-94

Yamaha FZR 400
Honda CBR 400-600
Suzuki GSXR 400
Kawasaki ZZR 400-600

Nogen der kan give mig lidt hjælp til dette??
Alle Mc´erne har kørt under 30.000 km. og i gennemsnit ca 20.000

Jeg har absolut ingen ide om hvad jeg skal vælge, jeg skal bruge den til normal kørsel dog ikke til arbejde men til fornøjelses kørsel og måske længere ture til udlandet.
Jeg er ikke den type som vil ligge og køre på baghjulet og den slags...men kan godt lide at have fart på :)

Help please?
Jimmy.

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 16-03-03 16:48

Hej Jimmy.

Hvis du godt kan lide lidt omdrejninger, og en solid kværn, jo så er de sku alle sammen nogle gode/fede nogle.

men dog synes jeg at Hodaen er lidt tam... Yamaha'en tilgengæld er en med lidt skub i,(det samme gælder de 2 sidste), men den er da også den flotteste... så!!! Suzuki'en er nok den der er billigst at køre, sammen med Yamaha'en...

Alt i alt så ville jeg anbefalde Yamaha !!!

Håber ikke jeg gjorde dig mere forvirret, håber at du finder ud af det...

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : TrezuR

Dato : 17-03-03 16:43

Jeg har idag lavet en hurtig hjemmeside med billeder af motorcykler som identisk eller MEGET tæt på ligner de præcise aktuelle motorcykler jeg taler om, dog ikke Yamahaen, for sådan en har jeg slet ikke kigget på i virkeligheden endu. Det er kun over nettet, og syntes ikke rigtigt det er til at finde andre billeder af den.
Men tag et kig.

Kommentar
Fra : TrezuR

Dato : 17-03-03 16:43

Jeg har idag lavet en hurtig hjemmeside med billeder af motorcykler som identisk eller MEGET tæt på ligner de præcise aktuelle motorcykler jeg taler om, dog ikke Yamahaen, for sådan en har jeg slet ikke kigget på i virkeligheden endu. Det er kun over nettet, og syntes ikke rigtigt det er til at finde andre billeder af den.
Men tag et kig.

Http://www.Nightwarriors.subnet.dk

Kommentar
Fra : TrezuR

Dato : 18-03-03 02:29

Jeg har herinde jo fået rådet om en Yamaha FZR..
En del har svaret tilbage via det samme spørgsmål andensteds...hvor ca 85 % siger Hondaen..? At den skulle være bedre og billigere end Yamahaen og et bedre køb generelt??

Er åben for alle kommentarer til dette..

Kommentar
Fra : jyden11

Dato : 26-06-03 15:38

Jeg har haft en del mc.
Og kan fortælle at Honda er en tand bedre i kvalitet,men den koster også lidt mere i reservedele.
Yamaha er også en god mc men som du selv skriver 85 % siger honda så der er måske noget om snakken.
Selv om du skulle vælge en mc i 600 ccm så kan man da godt køre fornuftigt på denne størrelse,når du får lidt mere føling med din mc vil du nok være glad hvis du valgte en 600 ccm.
Prøv at spørg andre mc kører om hvor hurtigt de skiftetede deres mc ud da den var for lille.
Prøv at se mere på en Evt Yamaha fzs 600 fra 2000 og fremad,det er dog ikke honda men en rigtig god mc,billig i service og har fået en rigtig god omtale,men det skal være fra 2000,da den har alle de nye forbedringer,husk det,
+ spørg på forsikring før køb.