/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Finde campingplads
Fra : mlvj
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 28-09-08 14:52

Hey
Jeg skal til disney land i frankrig og fandt en campingplads tæt på http://www.camping-jablines.com/campsite_seine-et-marne.html og kan ikke umiddelbart finde adressen ?? men har via andre søgninger fundet en adresse på campen som skulle være Base de Loisirs
77450 Jablines men jeg kan ikke umiddelbart ikke taste den adresse ind på min garmin gps ??
skulle der være nogen der kender en korrekt adresse der er til at taste ind på gps ?

Mikael

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-09-08 14:57

Adressen er god nok - tror det er din navigaion der ikke kender den.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-08 15:14

Der står dette på hjemmesiden, er det mon adressen?

Camping International de Jablines *** - 77450 Jablines - Seine-et-Marne - Ile-de-France - France
Tel : 00 33 1 60 26 09 37 - Fax : 00 33 1 60 26 43 33 - E-mail : welcome@camping-jablines.com

Der står også grader til din gps, hvis du har mulighed for at plotte dem ind oppe i toppen på denne side

http://www.camping-jablines.com/index.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-08 15:19

Her på www-campingcheques hjemmeside, kan du også læse en dansk kørselsvejleding.. klik på Frankrig i venstre side, og find pladsen

http://www.campingcheque.dk/dk/

Hvis i skal afsted nu, kan det med fordel betale sig at bruge campingcheque

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 28-09-08 15:44

Tak for svaret Nordsted1. Jeg havde totalt overset det med de korridinater nu fandt jeg pladsen takker.

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 28-09-08 15:46

Jag har lige et tillægs spørgsmål er der en nem måde at finde gpskorridinater på forskellige steder jeg tænker på feks hvor eiffeltårnet ligger for den kan min gps heller ikke finde ?
mikael

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-08 15:53

Jeg tror det nemmeste er at søge på POI punkter på google

Ellers så prøv at spørge på www.dcu.dk oppe i toppen - campister imellem - der er helt sikkert nogle der kan fortælle dig, hvor du kan søge...........jeg har ikke selv prøvet

Bruger du campingchecks?? der er mange penge at spare - jeg nævner det, for mange campister kender ikke til de cheks

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-09-08 16:21

Bare brug Google Earth....

Så er der koordinater på HVERT ET HUS

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 28-09-08 16:40

Hej og tak jeg fandt ud af at man på google earth kan finde alle de steder der skal bruges der kan man søge og aflæse de korridinater.

Mikael

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-09-08 18:20

Alle refererer til Google Earth - måske fordi det kom først.

Jeg har den grundholdning at jeg ikke gider installere mere 'snavs' på min PC end nødvendigt, så jeg bruger maps.google.com - samme indhold, men kræver ikke fast installerede programmer på PC'en.

Indtil videre har jeg ikke savnet noget i forhold til Google Earth som jeg stadig har installeret på min ældste maskine.

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 30-09-08 14:22

Hej
Jeg kikkede lidt på maps.google.com umiddelbart kunne jeg ikke finde de gps korridinater jeg manglede ? kikker jeg ikke godt nok ??
Men er dog enig i ikke at int. flere programmer end man skal bruge, og der var google earth nu rimelig god

Mikael

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-08 14:27

Michael, når du kører med campingvogn og bruger gps, kan det godt betale sig for dig at indstille din gps til lastbil (hvis den kan det?), ellers risikerer du at komme ud på nogle små veje, ikke særlig smart med et sommerhus på krogen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 30-09-08 14:45

Vejledning til maps.google.com:

Find punktet på kortet - højreklik evt. og vælg 'Centrer kortet her'

Herefter bruger du 'link' eller en af send-funktionerne. Du vil så få en tekststreng som fx kan se således ud:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=tour+eiffel&ie=UTF8&ll=48.858532,2.294855&spn=0.007454,0.012982&z=16&iwloc=A

&ll-koden er de geografiske koordinater. Her altså N48.858532 E002.294855 - det er opgivet i grader og decimaldele heraf. Vil du godt have det omregnet til grade/minutter/sekunder så er det nemt når du nu har maps fremme at paste 48.858532,2.294855 ind i søgefeltet og vise dette - det gør den med en omregning.

Google maps kan også overføre et punkt til din GPS (det har jeg ikke prøvet).

krak.dk/kort/ har en endnu bedre koordinat-funktion.

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 01-10-08 07:21

Ok det fandt jeg ikke lige, ja der er åbenbart mange gode måder at finde de korridinater på det er åbenbart bare at vælge program/side.
Jeg ved ikke om den kan sættes som lastbil men det vil jeg finde ud af når jeg kommer hjem.
Godt nok skal jeg afsted i en lejet autocamper det er måske lidt lettere end med campingvogn.
Ja nu må vi se hvordan det kommer til at gå for det er 1 gang jeg skal holde ferie på den måde.

Mikael

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-10-08 08:22

Held og lykke - jo det er en del nemmere når hele vogntoget samlet kun er 6-8 m og hænger sammen i et stykke.

Der er mange flere ting du kan forberede din GPS med. Fx hele samlingen med Womo StellPlätze: http://www.womo-sp.org/ eller - eftersom udlejer muligvis medleverer det omfattende værk 'Bordatlas', så kan du indlæse pladserne derfra http://kortlink.dk/5tux

Mener du det med autocamper seriøst, så kan du med fordel melde dig ind i DACF.dk - i deres faglige forum er der hurtigt og kvalificeret svar på´'alt'.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-08 10:08

Flere finder ud af efter en ferie i autocamper, at det slet ikke er så smart som det ser ud til.

I kan godt nok kommere hurtigere frem end en c-vogn, men når i er fremme, kan det godt give problemer med p-pladser. Sydpå er det ikke ualmindeligt at der er bomme over p-pladserne, for at forhindre autocamperne i at komme ind.

Eller når i har slået alt op på c-pladsen, er det heller ikke så nemt at komme på ture, sørg i hvert tilfælde også for at noget står tilbage på pladsen, ikke at andre tror den er forladt, og har snuppet den fra jer

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 01-10-08 10:29

Flere finder ud af efter en ferie i autocamper, at det slet ikke er så smart som det ser ud til, men flere (også cv-campister) finder også ud af at det er lige sagen. En tur til Paris er en rigtig god lejlighed til at finde ud af hvilken gruppe I hører til.

I Danmark må man parkere med overnatning på stort alle steder hvor man iøvrigt må parkere med enhver anden personvogn. Til gengæld er der ikke så mange steder udenfor campingpladser hvor du må campere med møbler, grillen og en solseng stillet frem. Sydpå er det anderledes. Her ser du hyppigt skiltet med direkte forbud mod selve køretøjs-typen. Til gengæld er der også flere pladser der ligefrem er beregnet på autocampere. Det skal du forberede dig til.

Til gengæld, når Nordsted1 siger "heller ikke så nemt at komme på ture", så er det blot et udslag af CV-tænkning. I en AC er man 'på tur' hele turen. På mine ture sydpå har jeg aldrig forladt en campingplads med henblik på at komme tilbage samme dag. Når jeg er på campingplads, så er det fordi jeg har brug for en 'slapper'. Indkøb klarer jeg ellers undervejs. Lange traveture, seværdigheder o.s.v. ligeledes.

Jeg har aldrig prøvet en tur sydpå med CV, men jeg vil faktisk tro det er hurtigere end AC. Med en CV kører du lange stræk der bare skal overstås, så du er fremme hurtigst muligt. Med en AC kører du måske 5 km/t hurtigere men med alle mulige stop og svinkeærinder.