/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk i hjemmet
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 787 gange
90 point
Dato : 27-09-08 22:58

Hvordan får jeg oprettet trådløs forbindelse mellem 2 computere? Den ene kører XP, den anden Vista. De er hver især tilsluttet internettet gennem trådløs router. Jeg forstiller mig, at Vista-maskinen skal kunne trække på XP-maskinens dokumenter og printer. Jeg har fået det til at virke meget kortvarigt gennem dette forum. Nu virker det slet ikke. Jeg skal bruge en idiotsikker forklaring

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 90 point
Dato : 28-09-08 01:17

Du har sat de mapper/drev du vil dele, til at være Delte mapper på XP computeren ? Så skal du ind på Vista computeren. og sætte nogle linjer til deling: Klik på Windows flaget nede til venstre og klik på Kontrol panel, rul ned og åben Netværks og delings center, der skal følgende linjer være slået til:
Netværks registrering
Fildeling
Mappen delte filer (måske ikke nødvendig hvis ikke de andre PCer skal have adgang til Vista PCen)
Medie deling
Hvis du har givet netværket det rigtige navn på alle computeren og dele mapperne det rigtige share navn, så skal det virke nu med adgang til dele mapper på XP PCen, det gør det her i huset, gå så tilbage fra Netværks og delings center og til Kontrol panel når du har tjekket og eventuel ændret så det står rigtig.
Sørg for at XP PCen med printeren og printeren er tændt nu !
Du har Kontrol panel åben og ruller ned og klikker på og åbner Printere, der klikker du på Tilføj en printer på den blå linje over de printere du allerede har (hvis du har en delt printer allerede, så slet den før du opretter en ny, højre klik og Slet) og klik på Tilføj en netværks printer, nu søger Vista efter en printer og finder den måske, ellers klikker du på Den printer jeg søger er ikke på listen, sæt prik i Vælg en delt printer efter navn og klik på Gennemse, så åbner et vindue hvor navnet på din Vista PC står og efter et par sekunder dukker navnet på XP PCen op (måske også den andre PCer på netværket hvis de er tændt) marker XP PCen og klik på Vælg så åbner nogle muligheder hvor jeg markerer HP printer (jeg har en HP printer) og klikker på Næste, der går nogle sekunder mens Vista installerer printeren og så kommer der en advarsels boks op: Hvis du vil bruge den delte printer - bla bla, det vil du og klikker på Installer driver og nu skal du give tilladelse ved at klikke på Forsæt der går igen nogle sekunder mens driveren bliver installeret, klik på Næste og nu står det rigtige navn på printeren og du kan udskrive en test side, slut så af med at klikke på Udfør

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-09-08 12:01

Nu har fået lavet forbindelsen fra Vista til XP. Men jeg skal ind i start -> netværk på Vista-maskinen, for at aktivere forbindelsen manuelt. Forbindelsen bliver der, men når computeren har været slukket eller genstartet forsvinder forbindelsen igen. Kan man ikke få det lokale netværk til at blive aktiveret automatisk?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-08 12:18

Jow det kan du, måske er der for mange netværk registreret ? Har du forsøgt at oprette netværk flere gange ? Så slet de netværk du ikke bruger, sådan at der kun er et at vælge mellem når du logger på

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-09-08 12:49

Der er netværket til routeren, så Vista-maskinen kan komme på internettet. Og så er der netværket til XP-maskinen. Det kan vel ikke være anderledes?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-08 13:00

Jeg er ikke helt sikker nu, jeg sidder ved en XP og kan ikke huske nøjagtig hvor du finder de netværk du har benyttet før, måske under Tilgængelige netværk, der skal kun være den du bruger nu, netværk til routeren og til XP er den samme, hvis ikke jeg har misforstået dig og du mener ADGANG til routeren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-08 19:14

Hvis du bor i et område med flere trådløse netværker, kan fejlen nemt op stå her, så du bliver logget på en nabo, og derfor ikke kan se dit eget.
Du skal sikre dig at du hele tiden har kontakt med dit eget netværk, og at du har valgt dette som det fortrukne.
Hvis du har valgt at dit netværk køre med en fast hastighed, kan dette nemt være årsagen til, at din PC flytter over til et andet netværk, hvis den lokale forbindelse er dårligere, af en eller anden grund.
Som jeg så tit har forslået, sæt routeren til at køre AUTO i hastighed, så vil den fastholde forbindelsen, selv om hastigheden går ned på grund af skygger eller forstyrelser. Den vil blive langt mere stabil.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-10-08 00:25

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 00:32

Selv tak, jeg håber du fik løst problemet