/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Mindsteløn for en 14 årig??
Fra : Hove94
Vist : 3340 gange
20 point
Dato : 27-09-08 19:43

Hej.. Jeg har lige fået job, på en gård. min arbejdsgiver har sagt at jeg skulle finde ud af hvad mindste lønnen er for en som mig, men jeg kan simpelhen ikke finde det nogen steder, derfor spørger jeg her:

Hvad er den mindste time løn for en 14 årig, som arbejder på en gård (dvs. Landbrugsmedhjælper)??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 27-09-08 19:47

Hop ind og tjek på, du kan også ringe...

http://www.jobpatruljen.dk/

Der er ingen grund til at vi gætter.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-08 19:48
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-09-08 19:50

Der er også meget god fornuft i at i skriver en ansættelseskontrakt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-09-08 20:11

Jamen så bliver den smidt ind her

Landbrug og dyrepasning

Når du arbejder inden for landbrug og dyrepasning, er det 3F, du skal være medlem af. Hvis du vil vide mere om 3F, kan du klikke her.

Lønsatserne er gældende pr. 1. marts 2008

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-09-08 20:13

Landbrug og dyrepasning

Når du arbejder inden for landbrug og dyrepasning, er det 3F, du skal være medlem af. Hvis du vil vide mere om 3F, kan du klikke her.

Lønsatserne er gældende pr. 1. marts 2008

Unge under18 år
14-15-årige 53,84
16-årige
17-årige
53,84 kr.
70,12 kr.
80,90 kr.
Unge over 18 år 109,52 kr.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 27-09-08 20:44

Dr_dem>>>>>> Vrøvl... Man bestemmer sgu selv hvem man vil være medlem hos!!!!!!!!!!!!!

Hove94> Hvis du nu henvender dig til dit lokale ungdomskontor ( Landboungdommens job konsulenter) Spørg din lokale landboungdom hvor du finder dem De ved alt om det og er ikke afhængige af nogen politiske partier

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 27-09-08 20:47

http://www.jobpatruljen.dk/, er en god side at komme ind og se løn satser arbejdsvilkår mv. for unge under 18

Kommentar
Fra : Hove94

Dato : 27-09-08 21:12

Jamen tusind tak for alle svarene..

Godkendelse af svar
Fra : Hove94

Dato : 27-09-08 21:13

Tak for svaret Benjamin.Hansen, det var til stor hjælp..!

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 28-09-08 09:58

Husk på at Landbo Ungdom kun er en social organisation og det er ikke det samme en faglig organisation.
Og i en branche som lanbruget kan der nemt blive brug for det sidstnævnte.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 28-09-08 21:13

Citat
Husk på at Landbo Ungdom kun er en social organisation og det er ikke det samme en faglig organisation.
Og i en branche som lanbruget kan der nemt blive brug for det sidstnævnte.

Det er ikke det samme som ungdomskontorene... De er der for at hjælpe de unge med de forhold som de møder under en ansættelse!

Og lad da lige værre med at gøre landbruget så slem... Der er da mange andre erhverv der er meget værre end bønder!

Kommentar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 28-09-08 21:19

Taler af erfaring!
Men ja det er rigtigt at det ikke kun er Landbruget er broget.