/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Condor barnevogn
Fra : snoefte
Vist : 3636 gange
20 point
Dato : 16-03-03 12:51

Er der nogen der har erfaringer med en Condor barnevogn ?
Vi skal være forældre for første gang og står som alle andre på bar bund ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-03-03 22:30

Hej snoefte
Et stort tillykke herfra ,når den store dag kommer
jeg har ingen erfaring inde for barnevogne.
Men jeg har fundet et links fra forbrugerrådet,der har lavet en del test på en Condor
du kan se testen her
http://www.fi.dk/test/boerneudstyr/barnevogne_kombi/t/5308/
Håber der er den model i mener.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 21-03-03 08:49

Hej.
Vi har købt en Condor barnevogn, men har fortrudt.
Der har været mange problemer med den. Hjul der faldt af, malingen skaller af, og der opstod store rustpletter inden vognen var et halvt år. Den falmer også hurtigt. Den er nu 1 år gammel, og den ser farlig ud. Vi har en Wonder XL (fra Babysam), som er 4 år gammel og den ser pænere ud + den køre bedre, og det er påtrods af, at den er så gammel.
Mit råd : Hold jer fra Condor.
Nogle butikker såsom Babysam og Ønskebørn reklamere med pakkeløsninger, hvor man får vogn, seng og andet tilbehør til en billig pris. Og jeg har kun hørt godt om disse vogne.
Held og lykke
Mvh Loenfeldt.

Kommentar
Fra : clm

Dato : 26-03-03 15:24

Generelt synes jeg man kan gå ud fra at kvalitet og pris hænger sammen. Man kan være heldig at finde en billig type vogn der opfylder ens krav, men holdbarheden er som regel ikke så lang som en dyrere barnevogn. Mit råd er at købe en barnevogn af et mærke I har tillid til, i en butik hvor I er sikre på at kunne henvende jer hvis det bliver nødvendigt.

Mange hilsner Charlotte

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 28-03-03 20:44

Jeg købte en barnevogn af et dyrt/godt mærke. Den blev købt i en butik, hvor jeg ofte har handlet, og havde derfor tillid til dem, men det hele endte med en sag hos forbrugerstyrelsen.
Det er nu ikke altid pris og kvalitet hænger sammen.
fx skulle Condor være et godt mærke, men det viste sig, at der kørte flere sager hos forbrugerstyrelsen imod firmaet.
Det er svært, at finde en god vogn. For hvem skal man stole på ?? Forhandleren som skal sælge varene ??
Hvis jeg igen skal på jagt efter en vogn, vil jeg tjekke markedet, priser, test hos forbrugerstyrelsen og forhøre mig hos brugere af den vogn jeg tænker på, at købe.
mvh
Loenfeldt

Kommentar
Fra : Heidisandager

Dato : 30-04-03 11:24

Jeg købte ikke en ny barnevogn, men overtog min søsters. Dette er en Simo model, og jeg kan kun anbefale mærket. Min datter er 3. barn der benytter vognen. Da hun var ca. ½ år gammel, knækkede understellet. Jeg henvendte mig i forretningen, og fik uden problemer med 1 uges ventetid, et helt nyt understel til barnevognen, da den lige absolut knækkede i slutningen af garantiperioden. (5 års garanti)
Men....jeg vil også nævne, at hvis jeg skulle have købt en ny barnevogn, ville jeg ikke tænke så meget på at kvaliteten hører sammen med prisen. Du kan jo uden problemer gå ud at købe en barnevogn til 4 - 5000 kr., men hvor mange børn skal bruge vognen? Står vognen udenfor dag og nat, så den derved er mere modtagelig for rust? osv. Der er efterhånden så stort udbud på markedet, så pas på ikke at betal et par tusinde bare for navnet. Gør dig klar, hvilke krav du har til vognen. Og undersøg derefter markedet. Du vil hurtigt finde ud af, at der er penge at sparer. Du kan jo også købe en brugt vogn. Der er stadig mange som gør et fejlkøb. Prøv at søg på "barnevogn" på nettet og du får se.
Du får nok at bruge dine penge på!
mvh Heidi