/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Søger familiemedlem i Sverige.
Fra : bogge
Vist : 583 gange
45 point
Dato : 26-09-08 09:41

HEJ. Min kæreste er i den situation, at hun har mistet sin datters nye adresse i Sverige. Kan hun skrive til Udenrigsministeriet eller er der en nemmere måde ?
Vi har fået at vide, at hun kan skrive eller ringe til skattevæsnet i Sverige, men da hun er gift og ikke har en indtægt, hjælper det jo ikke noget.
Vil blive ovenud lykkelig, hvis hun / vi kan få et råd.

Hilsen bogge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 09:48

I kan prøve at finde hendes telefonnummer??

http://www.phonebookoftheworld.com/

Jeg ved ikke om man kan få oplyst en ny adresse ved den gamle bopælskommune, når man er flyttet til udlandet, men det var da et forsøg værd?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-08 09:49

Citat
Folkeregistrering

Du skal folkeregistreres på det lokale svenske skattekontor. Du skal medbringe pas og en leje- eller købsaftale på en bolig i Sverige. Når man er registreret i Sverige, får man tildelt et svensk personnummer. Skatteverket i Sverige og folkeregistret i Danmark udveksler derefter elektronisk de oplysninger der er nødvendige.

Det er skattekontoret i Sverige, der tager sig af registreringen. Så har i den tidligere adresse, så skriv til den kommune.

http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=8644

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 55 point
Dato : 26-09-08 10:30

http://personer.eniro.se/

Eniro sverige, navn og by kan måske hjælpe.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 10:50

Hun kan da bare ringe til hende.

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 26-09-08 10:51

Teil. Det kunne hun jo. - Hvis hun havde hendes tlf.nr.

Kommentar
Fra : bogge

Dato : 26-09-08 10:52

Tak ans

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 10:53

Prøv at søge efter hende i linket med telefonbog over hele verdenen

Godkendelse af svar
Fra : bogge

Dato : 26-09-08 11:59

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 12:01

velbekomme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 12:06

Citat
Prøv at søge efter hende i linket med telefonbog over hele verdenen

Og begynd med A som i Afrika

Om nogle år er sverige på skærmen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 12:37

Mon dog ikke hun ved, hvad datteren hedder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 13:55

Det har hun også glemt, tror jeg.