/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Skjulte søm
Fra : anetteogjesper
Vist : 2375 gange
75 point
Dato : 25-09-08 14:59

Hej

Jeg er ved at sy en jakke med for og er ved slutningen, hvor jeg har vendt retten ud, men hvordan syer jeg sidste 10 cm., så det bliver pænt?

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-08 15:07

Dem ville jeg sy med meget små sting - i hånden - selv om det er lidt besværligt, så er det kun 10 cm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-09-08 23:02

Jeg lærte af min mor, at lave store sting i hånden - bitte små på retten og vrangen, men langt kryds. Jeg vender lige tilbage med et link til et billede af det.

Solong

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 75 point
Dato : 25-09-08 23:17

http://peecee.dk/uploads/092008/Skjult_soem.jpg

Håber, at den kan bruges..

Du holder arbejdet på den måde, som på tegningen.

Du kan godt lave lidt større sting (prikker) i foeret - de kan jo ikke ses.

Nålen stikkes ned ovenfra og ind mod dig selv ved hvert sting (skiftevis i foer og i stof), som gør, at der fremkommer store kryds (store kryds, fordi der skal være tilpas god afstand mellem stingene, så sømmen bliver så usynlig på retten, som mulig.

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-09-08 23:18

Husk at beregne lidt ekstra foer i længden til bevægelæg.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-09-08 06:22

.. også min metode, blot med den forskel, at jeg syr væk fra mig selv, så kan jeg med tommelfingeren holde styr på evt. ekstra vidde med et tilpas skub. er det mon forståelig snak?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-08 07:57

Det er jo heksesting det hedder - hvordan mon jeg lige kom i tanke om det? - jeg hader at sy i hånden, og gør det nødig, jeg mener bestemt mine synåle har øjenbetændelse

http://hjemmesider.eucsyd.dk/buntmager/Dokumenter/Marianne/Sting/sting%20s5.htm

Kan i ha en go' week-end

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-09-08 00:00

Jamm, Aase, jeg syr også væk fra mig selv...

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 28-09-08 11:57

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-08 01:36

Velbekomme anetteogjesper

Fik du det til at virke efter hensigten?

Hanne