/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådøs netværk virker ikke
Fra : pk2dk99
Vist : 543 gange
200 point
Dato : 21-09-08 00:54

hej Kærer venner.
Jeg har et problem med min trødløs forbinelse. Jeg har købt en st pc til min søn som er på 1st sal i vores hus. Jeg har trådløs router i stuen og har installeret usb trådløs stick til min søns pc. Trådløs stick er installeret korret oog virker men internet forbindlese virker ikke på computer. Jeg kan se en rød kryds på netværk navn og det står " Not connected firewalled"
Hvad er det for noget rød kryds og hvordan kan jeg fjerne den. Jeg har win xp på englesk i pc og jeg bruger trådløs netværk forvejen i min hus
Venligst Hjælp.-.. Tak
mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 01:00

Det er sandsynligvis din sikkerhed der spærre for den nye klient.
Hvad har du slået til af sikkerhed, og hvordan er opsætningen?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-09-08 01:04

Hej
jeg har ikke gøret noget ved sikkerhed. Min anden pc som er bærbar virker fint og ikke noget problem med den..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 01:24

Dine oplysninger er mangelfulde, så du må meget gerne uddybe problemet for den PC der ikke vil på nettet, så vi ikke bevæger os rundt i cirkler om problemet.

Hvordan ved du at det trådløse er installeret korrekt, når du ikke kan få forbindelse?
Kan du se andre netværker, når du scanner efter en forbindelse?
Bruger du MAC filter?
Bruger du kryptering?
Bruger du skjult SSID?
Hvordan er dit AP sat op (i detaljer) ????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 01:27

Det stick der sidder i den oven på, er du sikker på at det er et netkort? - Eller er det et bluetooth?
De bruger begge 2,4 GHz båndet, men de arbejder på to forskellige måder, og kan derfor ikke bruges i flæng.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-09-08 01:31

jeg har brugt den stick på min søns gammel pc som er blevet solgt. Da var ikke noget problemer med den. Jeg synes der er noget galt i installinger i pc

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-08 02:36

Du bliver nok nød til at afinstallere det trådløse netkort, og så geninstallere det.
Du kan evt køre en scanning af denne PC inden du geninstallere det, blot for en sikkerheds skyld.
Der kan ligge noget der blokere for den trådløse del.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-09-08 05:28

jeg har geninstalleret windows og har odateret den også......
Trødløs nøglen er også blevet installeret 3 gang men

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 14:26

Du bliver nok nød til at ofre et nyt netkort til maskinen, men de er heller ikke så dyre mere. En trådløs USB dongle på 54 Mbit, kan købes for under 100 kr.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-08 14:30
Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-09-08 20:08

Tak for svaret severino.