/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Findes dette kabel ?
Fra : vedikkealt
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 19-09-08 21:20

Jeg har Stofanet hvor kablet fra routeren skal skues på stikket i væggen...problemet er så at det stik der sidder i Netgear routeren er firkantet...og ikke skal skrues på.

Så findes der et net kabel med skrue i den ene ende og et firkantet netstik i den anden ende.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-08 21:23

Du skal ringe til Stofanet, de kender garanteret problemet og har sikkert en løsning på det.

http://www.stofa.dk/kontaktos.php/Formbuilder/ContactForm.aspx?fid=35cdb11d-e67c-482d-bb44-4c0d4ad5f1e4&shortcut=kontaktos

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-09-08 21:24
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-08 21:29

Skal der ikke en modem imellem stik i væg og router ? Som på netforbindelser fra TDC for eksempel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-08 21:36

Hos os sidder routeren direkte inetstikket, der er bestemt ingen modem. Vi har beboernet.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-09-08 23:39

Beboernet (bolignet) og stofanet er to forskellige ting.

Bolignet er lavet, så der sidder en switch i kælderen i din boligblok.

Stofanet leveres via antennekabel og kræver et kabelmodem.
(Det samme gør internet fra YouSee)

På stofas kabelmodem, er der et netstik, som skal forbindes med netgear routeren.
Du kan ikke bare koble stikket fra væggen og i en router.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-09-08 23:40

Du kan btw godt koble PC'en direkte på kabelmodemet.
Routeren gør bare at du kan have mere end én pc på nettet samtidig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 20-09-08 09:57

# CarstenGP

Altså skal der et kabel fra væg til modem og fra modem til router og fra router til til PC - eller køre trådløst.

Huske kunne jeg bare ikke om routeren også fungerede som modem..men det gør den så IKKE.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-08 10:02

Det er helt rigtigt...

Fra væg til modem og på modemet, kan du enten koble router eller pc direkte.

Kobler du PC'en direkte på modemet, kan du ikke koble flere PC'er på, med mindre du har en familiepakke med flere IP'er.

Kobler du routeren på, får den tildelt IP'en og du kan således koble flere PC'er på routeren, enten via kabel eller trådløst.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-09-08 10:40

et stik der skal skrues på, min første tanke er at du har fat i en ledning til en signalmodtaget til TV/satelite.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-09-08 13:42

Webnoob: - Eller som i dette tilfælde, dataudtaget fra stofanet.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-11-08 12:24

Tak for svaret CarstenGP.

Som satte det hele på plads for mig...

De 2 link som kom fra 2 andre brugere gav desværre ingen løsning ... Stofanet kunne ikke hjælpe her da Routeren ikke er deres ...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 16-11-08 19:04

Fik du det ikke til at virke så?