/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
skyteam knallert.
Fra : pkforever888
Vist : 1835 gange
100 point
Dato : 19-09-08 20:04

hej :)
har længe spekuleret om at købe en kopi knallert. nærmere betegnet en skyteam dax.
ville gerne høre om der var nogen der har haft dårlige oplevelser med knallerterne fra skyteam?

/pkforever888

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-09-08 20:31

Prøv også at register dig på http://www.4stroke.dk og skriv i deres forum.
Kender du også http://www.skyteam-dk.dk den er vist helt ny den side.

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-08 00:15

Hej - det er mig der lige har lanceret skyteam-dk siden. Hvis du bor i nærheden kan du kigge forbi, ellers er du velkommen til at spørge nærmere. Jeg arbejder i øvrigt løbende på at lægge mere info ud på siden, så det er måske værd at kigge forbi indimellem.

Min personlige mening er at Skyteam nok er om ikke det bedste, så et af de bedste kinesermærker. De ruster rimelig let, men det kan man vedligeholde sig ud af. Drivlinien er til gengæld solid - det er som regel det sidste jeg hører om vrøvl med.

De er jo droslet noget ned for at lave op til de europæiske/danske krav, hvilket gør at de har et stort potentiale, hvis man vil pille ved dem...til brug på bane eller privat vej, selvfølgelig. Desuden laves de også som motorcykler, og det vil sige at de fra fabrikken designes til langt større belastning end de bliver udsat for som knallerter. Bremser m.v. er dimensioneret til over 100km/t på flere modeller. F.eks. off roaderen er bygget med udgangspunkt i en 200ccm motorcykel, derfor har den skivebremser for og bag, og endda med to stemplet kaliber foran. Det er faktisk kun drivlinien der er skiftet.

Endelig er der den fordel at det er let at skaffe stumper til dem, og især til Dax'en kan der findes et væld af tilbehør.

Godkendelse af svar
Fra : pkforever888

Dato : 20-09-08 11:14

Tak for svaret sipelip.