/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Hjælp!!!Tekster på nettet?????
Fra : kanusti
Vist : 1024 gange
200 point
Dato : 16-09-08 11:24

Hejsa jeg går på læreruddannelsen i Esbjerg, Og har haft problemer med at skaffe alle bøgerne, Nu har jeg så fået en opgave for, en analyse og fortolkning af Peter Mouritzen: Drengen der gik over gevind (2005) og
Tom Kristensen: Vestergade (1936), men da de er i en af de bøger jeg ikke har fået fat i ville jeg høre om nogen kender et sted jeg ellers kan finde dem?? har ledt lidt på googgle uden noget resultat, min eneste anden mulighed er at sende bud efter bogen ved saxo eller et andet sted, men så har jeg først bogen engang i næste uge. Men opgaven skal afleveres senest fredag. hviket jo er lidt af et problem.

Håber nogen kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-08 11:30

Kan du ikke låne bøgerne på biblioteket ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-09-08 11:36

Biblioteket har den ene,Peter Mouritzen: Drengen der gik over gevind , skynd dig at bestille den hjem, hvis dit bibliotek ikke har dem hjemme
http://bibliotek.dk/linkme.php?ccl=lfo=Gode%20Historie%20festival

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 11:42

Kan du ikke låne af en stamklassekammerat??

Hvis bogen ikke er for stor, så kan du vel mod betaling få den kopieret, på seminariet?

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 11:58

Har lige været på mit biblioteks hjemmeside, har bestilt en af dem, den anden har de ikke, og selve den bog jeg skulle bruge må ikke udlånes. øv
Andre foreslag???

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:00

Ja problemet det at jeg sidder hjemme, da min datter er blevet syg, og jeg har ikke nummeret på nogen af dem fra min klasse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:02

Har skolen ikke en hjemmeside, hvor i kan se hinandens navn/adr/telefonnummer, det har de fleste skoler/gym/seminarier

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 16-09-08 12:02

Hvad er titlen på bogen, hvor Tom Kristensens digt er i?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:03

Få udsættelse med opgaven, det er da ikke så ualmindeligt

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:15

1. jeg ved ikke hvilen bog digtet er i udover" fra en anden klode." Søgte på novellesamling.
2. Vi er det første hold af lærer der går i Esbjerg, og er kommet på et nyt system, studienet, der ikke kører optimalt endnu, Min kode virker kun til at kunne se mine egne afleveringer, der arbejdes på problemet.

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:18

Og udsættele på den første store opgave??? Det virker på mig alt for amatøragtigt. Har altid afleveret til tiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:26

Der må da være andre der har haft problemer med at skaffe bøgerne??

Så be' du bare om udsættelse, du kan ikke have afleveret så mange opgaver endnu, skolen er jo dårligt startet rigtigt op endnu?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:27

Det er da også sent, at få en stor opgave for til på fredag??

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:33

Ja det syntes jeg osse, Som sagt det er den første på uddánnelsen, mente at jeg i mit liv altid har afleveret til tiden. Og ja, det halve af klassen mangler bogen, og læren sagde at vi nok sagtens kunne finde teksterne på nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:37

Så få du fat i læren, så han/hun kan give dig et link.... det er fadme en for dårlig start på en uddannelse

Og det bliver nok ikke den eneste brøler på den uddannelse

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:43

Det prøver jeg så, og håber det hjælper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-08 12:47

Hvis læreren ikke kan finde et link til jer, så kan i da heller ikke

En lærer skal heller ikke sige - den finder i nok på nettet - sådan noget bør en lærer undersøge inden.

En lærere skal sørge for at i får opgaver, hvor det muligt at få materialet.... Møj lærer, og så siger man at det er eleverne der ikke er engagerede, har for meget fravær osv...

Kommentar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 12:48

Lige præcis. Han går jo ud fra at vi har bøgerne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-08 12:57

Så bliver læreren klogere på fredag, når halvdelen af jer ikke kan afleverer

Skriv til læreren og be' om et link... så svarer han torsdag aften

Nus du hellere om dit syge barn, og få udsættelse på den opgave, selv om det er dig imod, så er der ikke nogle umiddelbare løsninger her og nu

God bedring med barnet

Godkendelse af svar
Fra : kanusti

Dato : 16-09-08 13:03

Tak for svaret Nordsted1.