/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi.
Fra : pkforever888
Vist : 891 gange
150 point
Dato : 14-09-08 13:01

hej :)
Efter jeg har samlet min puch maxi siger den en mærkelig klik lyd når jeg køre. Når jeg begynder at køre siger den ikke særlig mange klik lyde, men når jeg er oppe og køre top fart siger den selvfølgelig flere klik. Jeg har prøvet at finde problemet men kan simpelthen ikke finde det. kan det være en af stempel ringene der siger denne lyd???
På forhånd tak!

/pkforever888

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-09-08 13:15

Det kan være tusind ting, men har du vendt stempelet rigtigt, pilen ovenpå stempelet skal pege nedad (Mod udstødningen) Ellers vil en stempelring knække og stempel og cylinder skades.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 14-09-08 13:16

du har olie på ikke ()=
ellers kan det være krumtab lejere som skal skiftes..

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 14-09-08 13:18

tror ikke du harvendt dit stempel forkert så ville den gå ud hele tiden og køre max 15 km timen

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 14-09-08 13:28

altså.. da jeg skilte min puch ad tog jeg hele motoren af, jeg skilte den ikke ad.

og ja jeg jeg har olie på.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 75 point
Dato : 14-09-08 19:22

Steffen ....vrøvl
Jeg tror også at det er stemplet eller krydspind ..den der går gennem stemplet og sidder fast i plejlstangen låst fast ag 2 gringe som kan falde ud hvis de ikke er monteret korrekt hvor der forøvrigt sidder et leje der også kan sidde og lave lyden.Kør ikke mere med motoren før du har tjekket at det ikke er noget af det nævnte ,da det ellers kan komme til at koste dyrt

Kommentar
Fra : pkforever888

Dato : 15-09-08 15:40

hvordan kan det være at stemplet begynder at sige den lyd når jeg slet ikke har pillet ved den?
da jeg skulle til at male puchen tog jeg hele motoren af jeg skilte den ikke ad.

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 16-09-08 12:40

Det skal du ikke tage dig så meget af. det er almindeligt at en puch har en "lille klikkelyd" inde fra cyllinderen det har min monza også....

Godkendelse af svar
Fra : pkforever888

Dato : 29-09-08 14:27

Tak for svaret Sunowich.