/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vandtæt haveparasol
Fra : lham
Vist : 6090 gange
200 point
Dato : 12-09-08 19:18

Har forgæves søgt efter en ca 3 mtr diameter VANDTÆT haveparasol med "stang" i midten . Skal være robust og kunne stå ude hele året , og så skal den selvfølgelig være billig-er der nogle der har forslag / erfaring .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-08 19:23

På google står denne parasol som vandtæt

http://www.kochs-canvas.dk/dk/parasol/index.html

Men der står ingen pris, så den er stensikkert dyr

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 12-09-08 19:24

Hej med dig.
Du køber en på tilbud ...deen du gerne vil ha'
Derefter kører du til nærmeste marineshop og køber imprægnerings vædske der.....Husk det skal være den der skal SMØRES på med pensel...Det andet holder kun til 2 gange regn .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 19:24

http://www.kochs-canvas.dk/dk/parasol/index.html

Det der med billig kan du glemme alt om med de krav....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-09-08 19:37

Hej

Ja hvem ønsker ikke en vandtæt parasol eller markise

Som foreslået, så køb den billige parasol du ønsker - Derefter benyt Nano tekstil forsegling

Det virker altså, se mere her:

http://www.nanonordisk.com/?id=14598&product_item_id=10142&product_subcat_id=931

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-08 19:38

Hej
Pia skovs anvisning er nok det bedste bud. Du kan købe imprægneringsvæske som er ganske klar. Det lugter en smule som petroleum, men holder længe, når man smører dt på med pensel.
Vi plejer at købe en dunk med 2½ liter til 219 kroner. Mindre kan sikkert fås.

Jeg har da haft den tanke om petroleum kunne gøre det.? Det er da et forsøg værd på en gammel ting.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-08 19:40

Hej igen
Du skriver at den skal stå ude hele året. Faktisk bruger man normalt kun sin parasol 4-6 måneder om året, så hvorfor skal den stå ude. Skal den behandles godt, så sy eller køb et betræk til den.
Mange hilsner Ingeleiln

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-09-08 19:41
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-08 19:42

Vi har syet en "badehætte" til vores parasol. Vi har syet den af en pressenning

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-08 19:44

Hej
Nano-pæparater er gode, men koster nok det samme som parasollen.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-09-08 19:49

Citat
Nano-pæparater er gode, men koster nok det samme som parasollen

Det er så ikke helt rigtigt

http://www.nanonordisk.com/?id=14598&product_item_id=10142&product_subcat_id=931

Se her 98,- for en "dåse"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-08 20:12

Tænk lidt videre...

Hvorfor ofre en formue på en helårs parasol i stof, der skal nano beskyttes?
Du kan jo ligeså godt overdække den del af din terasse.

Tænk endnu videre...

Overdæk med en solfanger og du får gratis lunt brugsvand det meste af året.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-08 20:22

Hej Hellebirgitte
Så ved du nok ikke, hvor meget der går til en parasol på 3 meter i diameter. Tro mig, jeg har prøvet den nævnte dåse + forsendelse og det rakte ikke en gang til sprayhooden. Jeg vil skønne at en parasol er 2½ gange så stor.
Til gengæld rækker det langt på ikke sugende overflader.
Jeg har talt med NanoNordisk konsulent.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-09-08 20:23

Helårsparasol i vores blæsende klima?

Det dur da slet ikke at have den opslået når det blæser over 7 sekundmeter.

Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 20:29

Køb en havepavillion

Den er både vandtæt og kan stå ude HELE året...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-09-08 22:02

Citat
Derefter benyt Nano tekstil forsegling

Hej helleB.
Jeg ved det ikke holder ..det er altså det bedste fra marineforhandlere.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-09-08 07:29

Ingelin
kan du oplyse hvor du køber de 2½ ltr til 219 kr

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-09-08 16:03

Citat
Ingelin
kan du oplyse hvor du køber de 2½ ltr til 219 kr

Jammen det er det jeg omtalte i mit tidligere indlæg Hvor i landet bor du ??? Sjælland eller ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 17:08

Der er også mulighed for at købe forskellige imprægneringsvædsker i campingforretninger (vi skal jo helst have vandtætte fortelte)

Teltimprægnering
Er teltet blevet utæt, er der hjælp at hente i specielle
imprægneringsvæsker, der forhandles af campingforhandlerne.
Der er flere fabrikater på markedet. Her
vises Fabsil, der leveres både i dunke og som spray. Er
det hele forteltet, der skal have en tur, rengøres teltet,
og væsken smøres på med en pensel. Leveres i 1 liter,
2,5 liter og 5 liter dunk. Pris for 5 liter: ca. 400 kr. Til
mindre partier og småtelte er det nok med en spray til
ca. 95 kr.
Importør: AB Camping
Tlf. 48 18 93 04 • Internet: www.abcamping.dk
-

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-09-08 17:17

Citat
Til
mindre partier og småtelte er det nok med en spray til
ca. 95 kr.

Nordsted !!! Det er det der ikke holder andet end til 2 gange vand !!!
Det skal være det men smører på med pensel !!!
i har / havde jo det samme problem på båden i sin tid ..det blev altså ikke godt medmindre man købte det til at smøre på men PENSEL..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 17:17

Endnu er præparat, her nævner de også at man kan pensle et på

http://www.isabella.net/dk/support/raadogvejledning/isabella-servicj.html

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-09-08 17:20

Citat
i har /

Der skulle stå vi !!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 17:22

Piaskov, i min link står også at Fabasil kan købes i dunke, så kan man vel bare bruge en pensel?

I mit andet link, er der nævnt pensel.. samt at det også virker i frostvejr, hvilket jo heller ikke er helt uvæsentligt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-09-08 17:25

Hej nordste.
Ja det så jeg godt...men det er altså vigtigt at det er det der kan smøres på. Jeg ville bare lige gøre opmærksom på at spray IKKE duer . Ikke andet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-08 21:06

Nogle fortsætter men at vurdere helårsbeskyttelse af den efterspurgte haveparasol i stof...

Andre har påvist bedre og billigere alternativer for helårsoverdækning,
uden brug af tvivlsomme, dyre nano produkter.

Enkelte tænker endda på reduceret CO2 udslip...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-09-08 06:24

Ingelein
Jeg er nok blevet halvblind men kan ikke se i dine indlæg hvor man kan købe de 2½ ltr til 219 kr !
Bor i Århus. Er det det samme produkt som Nordsted 1 henviser til FABSIL ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-09-08 08:15

Citat
Vi har brugt jem og fix'es den bedste imprenering, den indeholder nøjagtig de samme stoffer som Isabellaes, men koster kun en brøkdel, vi har brugt den på vores vintertelt og på vores Outwell telt, og det fungere ganske fortrinlig begge steder.

Herfra http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=383906 ...

Hvis det kan bruges på et telt kan det vel også bruges på en parasol, risikoen er da i hvert tilfælde ikke helt så dyr i forhold

Det Isabella fabrikken benytter hedder AquaTex imprægnering

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-09-08 06:01

Tak for svaret piaskov. og mange andre
du var først med imprægneringsideen så du får points

Kommentar
Fra : zederkof

Dato : 21-04-09 11:21

Hej Pia,

Her finder du parasoller med blandt andet Ø3M: http://www.zederkof.dk/catid/88/
Bestem selv om det skal være træ eller aluminium.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-09 11:30

Det er da pænt af dig at gøre opmærksom på dig selv - problemet er blot at den ENESTE der ikke ser det - er spørgeren