/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Pretty Maids
Fra : minila
Vist : 888 gange
60 point
Dato : 14-03-03 13:01

Jeg søger akkorder/tabs til Pretty Maids - specielt "Please don´t leave me". Ved nogle af Jer hvor jeg finder disse?

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 14-03-03 13:59

Hejsa.
jeg kunne desværre ikke lige finde akkorder til Pretty Maids, men her er en side, hvor der ar alt muligt mht. musik:

http://www.duda.dk/Grundfag/Musik/musik.html

måske du kan bruge den i en anden forbindelse. Jeg vender tilbage, hvis jeg finder noget.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-03 14:25

Please don't leave me er så vidt huskes et cover-nummer. Hvem har skrevet det?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-03-03 14:28

Det var skam et cover-nummer. Det vil sige, du skal søge på Thin Lizzy, alternativt Phill Lynott.

Men hvad er der egentlig i vejen med ungdommen idag? Du tager din guitar og sætter dig med CD'en. Så er resten et spørgsmål om øret duer eller ej. Der er ingen "mærkelige" akkorder i Please dont... Det er lige ud af landevejen.

Kommentar
Fra : minila

Dato : 25-03-03 12:47

Til 3773
Tak for dit seneste svar, som jeg fik på min fødselsdag (jeg tilhører ikke ungdommen længere). Jeg kan stadig ikke finde det jeg søger!!
Jeg har ikke spillet ret længe, men du har sikkert ret i, at det bare er at sætte sig og øve. Jeg ville dog gerne have et papir hvorpå der står hvordan sangen er.

Accepteret svar
Fra : Rhoadhouse

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-03 20:24

Hejsa.
Jeg kan hjælpe dig med teksten, og så er det bare at lytte nummeret af (det er ikke specielt omstændigt.)

"In the summer we'd be crazy
We'd fool around all the time
Oh now I loved that girl
When she was mine
But now she's left me
For another guy
And it realy brought me down
For without that girl
I was lost and found

Oh darling please don't hurt me this way
Oh darling please don't leave me
Oh darling don't leave me
Oh darling please don't leave me

Now I get messed up
And I fool aroung
But there's no fun anymore
They say times must change
But I'm not so sure
Lost loves of summer
As we go out separate way
Remember memories you owe
Won't bring back those special days"

Håber du kan bruge det til noget.

Hilsen Rhoadhouse

www.fender.dk

Kommentar
Fra : Rhoadhouse

Dato : 28-03-03 10:13

PS. PS. Du skal ikke lede efter Thin Lizzy eller Phillip Lynnot, men derimod efter John Sykes (ex. guitarist i Thin Lizzy) idet det er ham der har skrevet det og ejer rettighederne til nummeret!

Hilsen Rhoadhouse

www.fender.dk

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 01-04-03 07:38

Kan du ikke findes på bibilioteket, jeg plejer at have meget held med at finde mine noder der, prøv på www.bibliotek.dk
Hilsen pipsi

Kommentar
Fra : minila

Dato : 11-04-03 09:38

Tak for jeres svar/hjælp. Jeg har bestilt bøger på bib. men har endnu ikke fået dem. Om sangen er i en af disse, ved jeg ikke, men nu prøver jeg.
Specielt tak for teksten til Rhoadhouse - ja så er det jo "bare" at lytte/synge.

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 24-11-03 22:26

Tak for svaret Rhoadhouse. Selvfølgelig kan jeg bruge dit svar, og tak for det! Jeg havde glemt, at jeg ikke havde lukket spørgsmålet, men bedre sent end aldrig.

Kommentar
Fra : J.Brusgaard

Dato : 28-03-04 17:15

Akkorterne er :
Intro: Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7 (gennem hele soloen) C#m7--h (et par gange i overgangen)

Vers: Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--E (sus4)
Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7

Omkved: F#m--h--E (sus4)
F#m--h--C#m7

Håber det hjalp dig.....

Kommentar
Fra : J.Brusgaard

Dato : 28-03-04 17:15

Akkorterne er :
Intro: Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7 (gennem hele soloen) C#m7--h (et par gange i overgangen)

Vers: Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--E (sus4)
Amaj7--h--G#m7--C#m7--F#m--h--C#m7

Omkved: F#m--h--E (sus4)
F#m--h--C#m7

Håber det hjalp dig.....

Kommentar
Fra : minila

Dato : 16-04-04 08:56

Mange tak til J. Brusgaard