/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Dunsovepose.
Fra : hms
Vist : 1020 gange
100 point
Dato : 06-09-08 12:01

Søger en god sovepose der ikke fylder mindst så meget, og samtidigt er fornuftig varm at ligge i. Derfor gætter jeg på en Dunpose ! Anvendelsestemperatur fra +5 til +25 gr.C

Kender I et sted der evt. er udsalg eller tilbud. (Har set lidt på Mamot og North Face , men ved ikke lige prismæssigt )

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-09-08 12:12

Har du prøvet:
http://www.jysk.dk/165/388/422/ag/catalog/
De har et udvalg, og når du finder den du vil have, står der også på emballagen hvilke temperaturer de egner sig til.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 06-09-08 12:16

Dunposen er lettere og fylder ikke så meget, men temperaturmæssigt er de lige gode hvis du finder to med samme specifikationer hvad det angår.

Dunposer er dog en del dyrere.

Og så egner dunposer sig bestemt ikke hvis der er fugtigt vejr, da dunene trækker fugt som en "magnet" og derfor klasker sammen og bliver "klamkold"

http://frilufts.e-supplies.dk/default.aspx?Data=Page&Template=list&Id=Udstyrsguide_Soveposer&Load=main

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-08 12:19

Nu ved jeg ikke hvad du vil ofre......men de her er kvalitet

http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=65

Kommentar
Fra : hms

Dato : 06-09-08 12:20

Det er primært pladsen der er problemet. Kan sagtens holdes tør under turen.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 06-09-08 12:21

Min kone har en Wolfcamper pose. Ja , også en mulighed, meeeen fylder trods alt ret meget (ja, alting er relativt)

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 06-09-08 21:29

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 25-01-09 19:59

Jeg kan anbefalde dig, at gå ind på www.vildmarksliv.dk Her kan du finde en masse gode info om lank de fleste ting + der er samlet en masse forskellige forhandler af outdoor gear.

Eva