/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
ny bærbar og en 2år gl station
Fra : Hansen1001
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 04-09-08 18:58

en ca. 2 år gl. stationær og en ny bærbar Pc "Acer Aspire 4520" min stationære er en Intel pentium 4, og nu vil jeg gerne være trådløs, jeg bliver i nær fremtid lænket til min seng, i temmelig lang tid, og jeg vil ikke gå glip af ret meget

Købte i temmeligt dyre domme i 2007 en Netgear trådløs router over TDC ((ca 900 kr.) må alle guder forbarme sig over dem), havde dengang kontakt til TDC men de gav ikke support på den, fik kontakt til en support langt oppe i Sverige, det var ham sagde at driverne var forældede, og gav mig links til nye, men heller dengang lykkedes det. Det undrer mig i den grad at TDC sæljer noget gammelt hø, at de ikke har en ordentlig support, nå men lad det nu ligge.

Den fandt jeg så frem og prøvede at installerer.

I sin tid kæmpede jeg en uge med forældede drivere og jeg ved ikke hvad, og den kom aldrig til at fungerer.

Nu jeg prøvet i et døgn. Men jeg mangeler driveren til usb netkortet, og jeg kan åbentbart ikke hente den på www.netgear.com. Time out!

Kortet hedder WG 111 v 2.

Routeren hedder WGR614 v6 TDC.

Jeg kan komme på nettet med den, den lille Acer kan se det netværk jeg vil have den op til men kan ikke komme ind, dvs kun lokalt. Desuden kan jeg åbentbart kun krypterer WEB og ikke højere.
Billedet viser begrænset netværk fra router til net er der et rødt kryds. Basta. på den nye.

Til sidst her på dagen var det hele så inficeret af kort der ikke virker og andre tiltag jeg havde gjort, at jeg ikke kunne gå på, ligemeget hvad.

Men jeg fjernede så alle netkot, nulstillede min router ( den til min udbyder(der heller ikke kunne hjælpe)) og kom på igen.

Så nu er mit meget lange spørgsmål meget kort: Hvad hulen gør jeg???
Min lille nye har jo et trådløst netkort, og jeg kan se andre frobindelser her i nærheden - de er selfølglig sikret, det skal mit også være. Men igen hvordan?
Jeg har en router fra min udmærkede udbyder, men jeg ved ikke hvordan den lille får fat i den forbindelse, og er sikret.

Jeg har også en ca. 3 år gl. InfoSmart Switch med 5 porte. Har været ude på deres side men der er ingen af den slags længere, de er oppe i 8-12-24 porte osv. Så den kan nok ikke bruges længere til noget fornuftigt.

Det hele netværk skal trådløst kunne bevæge sig på ca. 80 m2, der er een væg til afsondring.

Vil være umanerlig glad for en hjælp til hvordan jeg kommer op trådløst med begge, er lidt træt at have den store i stuen.

Og jeg er altså ikke vildt kyndig, så forklaring må gerne være meget gennemskuelig. På forhånd tak .
Mvh Hansen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 04-09-08 19:27

Når du på den bærebare, kan se dit lokale netværk, med den anden maskine, MEN at du ikke kan komme på nettet uden for huset; så er det et problem i den bærebare.
Du skal i den bærebare gerne kunne se i opsætningen, 3 IP-adresser som er den der er tildelt PC'en som lokal tildelt, du skal kunne se supnetmask adressen, som oftest vil være 255,255,255,0 og den sidste er den vigtigste for at du kan komme ud på det store net, nemlig routerens GATWAY adresse.
Uden den er du spærret inde i dit eget lokale netværk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-08 19:48

Jeg har tidligere skrevet omkring dette trådløse netværk, så prøv at læse følgende indlæg:
http://www.kandu.dk/Tip13395.aspx
http://www.kandu.dk/Tip18358.aspx
http://www.kandu.dk/Tip18359.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 05-09-08 11:22

Tak for svaret severino. Det var virkelig guld værd for mig, nu kører det.MvH Hansen