/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Økologisk indkøbscenter?
Fra : cristian2
Vist : 624 gange
20 point
Dato : 01-09-08 13:11

Hvis man ønsker at købe økologisk mad hvilke muligheder er der så udover at handler i de store kæder?
"Årstiderne" har tilsyneladende kun færdige kasser med blandet grønt hvor man ikke selv bestemmer det eksakte indhold.

Findes der ingen andre økologiske indkøbsmuligheder?
Jeg bor i Københavnsområdet - måske der findes et økologisk supermarked eller lign.?

Tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 01-09-08 13:34

Ja der er ihvertfald økologiske supermarkeder her - Frederiksberg og Valby - se adresserne under kontakt.

http://www.egefeld.dk/index/forside

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 01-09-08 15:31

Der er Egefeld på Gl. Kongevej på Frederiksberg, som HelleBirgitte skriver.
Ellers er der jo også rigtig mange helsekostforretninger, som fører et stort udvalg af økologiske varer. Og også flere supermarkedskæder har et godt udvalg af økologiske varer: Irma, Super Best, Kvickly osv.
I Netto og i Rema 1000 har de faktisk mange økologiske grønsager til en langt lavere pris end alle de før nævnte steder. Så det er en god idé at starte her og så gå videre til de andre forretninger, hvis man ikke kan finde alt, man skal bruge.
Som eksempel kan jeg nævne økologiske agurker:
Pris i Irma: 17 kr
Pris i Netto: 14 kr
Pris i Rema 1000: 12 kr

Mange penge at spare

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-09-08 16:26

Hej med dig.
Prøv at se denne side www.dkp-mk.dk der er hvist havd du skal bruge .

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-09-08 16:45

Hej piaskov
dit link virker ikke

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-08 18:13

Gl. kongevej ligger der en

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-09-08 08:26

Endnu engang ender jeg med at give dig "accept" på svaret!!!
Tillykke med det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 02-09-08 08:59

Hej

Jamen tak skal du ha´ - vi "mødes" nok igen