/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
psykologhjælp
Fra : lingABC
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 01-09-08 08:10

hvis man selv vil finde en psykolog... selv betale for at undgå ventetid.... er der nogen der ved om man kan hente hjælp økominske nogen steder. ?

er man forsikringet... nogen steder. jeg har hørt nogen har en igenmen fagforning og arbejsdagsplads. men desværre jeg vi ikke dækket ind der.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-08 08:17

Er du medlem af Falck? eller Danmark?
For at være forsikret, så må man jo være medlem af noget.
Og de steder, du er medlem hare nogle regler som du må nærlæse. Regler om hvilke fordele, det giver at være medlem..

Og selv om man er medlem og har forsikring, så er det tit kun akutte traumer, der er mulighed for psykologhjælp til, --f.eks. ulykker eller dødsfald eller alvorlig sygdom...

Du kan muligvis tage lån i banken? DET er nok den hurtigste måde at skaffe penge til en behandling, som du selv mener er mere akut end det etablerede system mener.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-09-08 08:27

Man kan søge hjælp i kommunens socialforvaltning til hel eller delvis betaling, men kommunen har ikke pligt til det, så det kommer an på et skøn. Kommunen vil nok under alle omstændigheder bede om indsigt i jeres økonomi for at vurdere det økonomiske behov. I nogle kommuner er det også godt, hvis man har en anbefaling med fra lægen - herunder lægens vurdering af, hvorfor det skal være psykolog.

Taget her fra
http://www.depnet.dk/universe5/mailbox/faq/oekonimisk_hjaelp.aspx

Prøv også at se her adresser på gratis rådgivning
http://www.sind.dk/raadgivninger.6

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 01-09-08 08:31

Hej

Jeg vil anbefale at du kontakter en god psykolog og så forklarer din situation. Nogle af dem kan gå ned i prisen.

Ellers kan du søge gratis rådgivningscenter. Der findes alt mulige steder, hvor man kan få gode råd. Men en god psykolog er bedre end de gratis rådgivningscenter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-08 09:46

hvis du får en henvisning fra din læge kan du få tilskud - og din læge bestemmer ikke hvilken psykolog du ønsker at gå hos.

http://www.psykologkontakt.dk/info.asp?id=8 - du kan læse lidt om det her

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-08 10:25

Ja du kan få tilskud til psykolog.

Men der kræves to ting.

1. Psykologen har overenskomst med sygesikringen.

2. Du har været ude for en traumatisk oplevelse (som sundhedsstyrelsen har defineret hvad dækker over) men snak med psykologen om du kan få tilskud.

Hvis du skal have tilskud skal du henvises af egen læge efter selv at have fundet den psykolog du vil bruge.

http://www.psykologeridanmark.dk

Denne side kan bruges til at finde relevante psykologer.

Husk at du også kan få samtaleterapi hos en psykiater og at dette er gratis
men også kræver en lægehenvisning.

VH

Godkendelse af svar
Fra : lingABC

Dato : 24-10-08 15:31

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-10-08 15:34

Hej, lingABC.. Jeg håber det går godt...
Tak for accepten af mit svar.

Kommentar
Fra : IngeLarsen

Dato : 09-04-09 12:17

Hej,

Det er også nogle psykoterapeuter der tilbyder studierabat, det er i hvert fald værd at overveje Psykoterapeuter er typisk billigere end psykologer og kan være absolut lige så dygtige