/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Printer på det trådløse?:)
Fra : johnnyskovnielsen
Vist : 941 gange
80 point
Dato : 31-08-08 17:30

goddaw folkens..
kan man sætte en trådløs sender direkte til en netværksprinter, og så kan man printe uden der skal være en computer tændt eller hva? fordi routeren står nede i kælderen og vil helst ikke til at flytte printeren?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-08 18:06

Muligvis, men det kommer an på hvilke printer vi snakker om. Hvad hedder den

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-08-08 18:20

Hvad vil du printe fra hvis der ikke er en computer tændt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-08 18:24
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 18:39

Du kan:
Scanne / printe uden at comp er tændt med en kombineret scanner med printer.
Printe trådløst fra en hvilken som helst comp.

Det kræver en trådløs netværksprinter eller en lille trådløs printserver.
Hvis signalet skal gennem mange vægge kan det give problemer.

Kommentar
Fra : johnnyskovnielsen

Dato : 31-08-08 19:04

det er en netværksprinter, men tænkte mere på om man bare kunne sætte en helt almindelig trådløs sender på netværksporten så man kunne printe fra andre computere?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 19:20

Hvis det er en netværksprinter kan den via en tråsløs router aktiveres/bruges

Trådløst ser sådan ud.

internet.... router med access point (sender/modtager)-----adapter(sender/modtager)...computer

Der er sende og modtager i begge ender af den trådløse forbindelse - men det er routerens sender/modtager som bestemmer/styrer forbindelsen så data ikke koliderer.

En (trådløs) repeater vil muligvis kunne gøre det.

Kommentar
Fra : johnnyskovnielsen

Dato : 31-08-08 19:38

hm hvordan får man den så til at gå ind på den rigtige trådløse forbindelse? vil gerne have det sådan her:
sætter en trådløs sender på printeren, den sender den til min router, min computer har forbindelsen med routeren, og så kan den printe?
er ikke helt klar om det var det du mente? men også mere hvordan man så får den til at gå på min trådløse og ikke naboens?

Kommentar
Fra : johnnyskovnielsen

Dato : 31-08-08 19:42

og det er en HP officejet 1920:)

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 80 point
Dato : 31-08-08 22:17

Hvis printeren har trådløs netkort, så skal den blot køres over routeren. - Her skal allede PC'er, der skal kunne benytte printeren, have installeret driveren til printeren.

Hvis printeren er med kabelnetkort, og du vil køre trådløs, så må du have fat i et løst AP, som kan skabe bro tl din trådløse router. D.v.s. at denne AP skal kunne køre "bridge", så den skaber den nødvendige bro.

Når en AP (access point) skal agere "bridge" så slås den trådløse tildeling af IP adresser fra, og den går så hend og bliver en slave til din router, så routeren kan styre AP'en.

Jeg ville så vælge, at give AP'en en fast IP-adresse, som gør forbindelsen mere sikker og stabil. Denne IP-adresse skal ligge inde for det tildelingsområde som routeren er sat op til, og i den høje ende af dette område, så der ikke opstår IP konflikt med de andre brugere!

Godkendelse af svar
Fra : johnnyskovnielsen

Dato : 02-09-08 09:59

Tak for svaret severino.