/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Saltes opløslighed
Fra : Saba4ever
Vist : 1121 gange
100 point
Dato : 28-08-08 17:34

Hey allesammen ;)

Jeg har denne her opgave for til imorgen i Kemi. Jeg skal lige sikre mig at det der står nedenunder passer.

Sammenblandes 2 mL KCO3(aq) -opløsning og 2 mL NaSO4(aq) -opløsning kommer der ikke noget bundfald, så både KSO4 og NaCO3 er letopløseligt.
Ved sammenblanding af 2 mL KPO4(aq) + AgNO3(aq) —› AgPO4 + KNO3
Bundfaldet er enten AgPO4 eller KNO3. og i følge vores skema er bundfaldet AgPO4(s)

På forhånd TaaK for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-08 18:05

det er ok

Godkendelse af svar
Fra : Saba4ever

Dato : 28-08-08 18:09

Tak for svaret Teil. Og er du helt sikker på det !