/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
Legat / stipendie-søgning - erfaringer s~
Fra : she79
Vist : 4175 gange
50 point
Dato : 13-03-03 11:35

Er der nogen, som har erfaring med at søge legater /stipendier?
Og som har nogle gode råd at dele ud af?

Og hvor gode er chancer for at få tildelt et?

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 13-03-03 18:07

Gå på biblioteket og undersøg hvilke legatter der gives på dit område. De kan hjælpe dig

Jeg ville undersøge nogle sider med diverse links.
prøv:

www.so.dk
www.hjemmejob.dk hvor du kan købe en cd med legatter på

www.legatregistret.dk

ellers søg på en søgemaskine efter legatter

Held og lykke

//sub

Kommentar
Fra : KFrier

Dato : 13-03-03 21:47

Hello she79,
Du kan kigge i Legathåndbogen, chancerne er gode. Mange stipendier bliver ikke delt ud på grund af manglen på ansøgere. hvilke disse er ved jeg ikke...
Lykke til.
Kfrier80

Accepteret svar
Fra : Musiclover

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-03 10:43

Hej she79!

Jeg har selv søgt adskillige legater, uden endnu at have fået et positivt respons. Fejlen ved mange legater er at der ikke står præcis hvem de yder støtte til samt hvornår ansøgningen skal være dem i hænde, hvilket er grunden til at jeg har fået afslag af mange. Men der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem - jeg kan dog anbefale at du medsender frankeret svarkuvert - ellers er det meget usandsynligt at du får svar tilbage. Kig på denne side for at finde forskellige legater.

http://www.semikolon.dk/

Held og lykke.

Musiclover.

Godkendelse af svar
Fra : she79

Dato : 28-07-03 10:01

Tak for svaret Musiclover.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 29-07-03 11:58

Det var så lidt