/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Kapitalpension
Fra : momomo
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 27-08-08 15:11

Vi har en kapitalpension i en bank + 3oo.ooo stående på en konto. Hvis banken som i Roskilde skulle gå nedenom og hjem, er der så kun sikkerhed for de 300.ooo el. er kapitalpension også sikret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-08 15:23

ALT er sikret....

Det er kun hvis du har penge i Roskilde-bankaktier at du mister noget....

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 200 point
Dato : 27-08-08 17:11

Du er dækket af en indskydergaranti. Den er på kr. 300.000 pr. indskyder. Du skriver vi så jeg antager at i er 2 om at have en konto hvorfor i betragtes som 2 indskydere dvs. i er dækket for kr. 600.000. Kapitalpensionen indgår ikke i de 300.000/600.000 og dækkes fuldt ud.

Jeg fandt oplysningerne her:

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/655.html

Et andet sted på nettet bekræfter dette idet de skriver:

Indskydergarantien dækker kun hvis et pengeinstitut går konkurs. Indskydergarantien dækker indlån op til 300.000 kr. for hver kunde. Det vil sige at en konto med to ejere får dækket op til 600.000 kr. Herudover er indskuddet på særlige indlånsformer: kapitalpension, ratepension, børneopsparing, selvpension, uddannelsesopsparing, etableringskonti dækket udover hvad garantien dækker

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 27-08-08 17:23

Tak for et godt og hurtigt svar wacher.