/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Umuliggøring af bestemte programmer.
Fra : crha
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 13-03-03 11:09

Hejsa

Jeg sidder her på min skole, hvor der desværre er en masse der sidder og downloader fra KaZaA. Det er vi alle andre ret irriterede over, derfor spørger jeg sammen med vores administrator om dette:

Er det muligt at lave et lille program der sørger for at man ikke kan åbne KaZaA og andre valgte programmer?

Hvis der findes sådan et program i forvejen (kan ikke forestille mig andet) må i MEGET gerne sende et link til filen.

På forhånd tak!

Mvh.
Casper

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 13-03-03 12:01

http://www.webattack.com/freeware/security/fwaccess.shtml
http://www.winguardpro.com/

ja der er mange progs af denne slags
men hvis nu administratoren nu lære lidt om registrerings databasen og netværk istedet , så slå det fra der
se her http://www.winguides.com/registry/
eller hvis det er winxp i har så services.msc

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 13-03-03 17:02

Tak for svaret technet. Det var dejligt med et ordentligt svar :)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 00:32

jeg var godtnok i tvivl hvad jeg skulle skrive da ordet "administrator" kommer på min skærm for det er jo nok et vidt begreb hvad man forstår ved det ord
---------------------------------------
jeg lever jo af at finde fejl og oprette data efter nedbrud og diverse så derfor kunne jeg godt komme med en lang forklaring men det bliver vel bare kørt ud på et sidespor så derfor (kort og godt )

ps.. bare vent til i får windows longhorn på skolen ca (år 2004) vi prøver så godt vi kan

Kommentar
Fra : crha

Dato : 14-03-03 15:01

Hvad går det ud på?