/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
FSB???
Fra : dpi
Vist : 281 gange
20 point
Dato : 13-03-03 09:23

Dav DAv jeg er i praktik i uni-data og nu stiller og nu stiller min mester et spøgesmål:
Hvad vil det sige når et bundkort eller en proceser har fx. FBS:400MHz

Kommentar
Fra : permann

Dato : 13-03-03 09:41

Hej dav dav

400 mhz fbs er cpuens interne hastighed

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 13-03-03 09:41

Hej dav dav

400 mhz fbs er cpuens interne hastighed

Permann

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-03-03 10:13

FSB: front side bus. Det er din bushastighed i computeren. Det er FSB’en der transporterer data rundt i din computer. Fx fra CPU til RAM. På nyere computere er FSB’en på 100Mhz eller 133Mhz. Men når man skal købe en ny CPU står der tit at den er med 533mhz eller 266Mhz FSB. Det betyder bare at FSB’en bruger en af følgende teknologier: DDR(double data rate) eller QDR(quadro data rate), dvs. at data kan passere henholdsvis 2 eller 4 gange igennem systemet på samme tid. Derfor er bussen på 533Mhz eller 266Mhz, men reelt kun på 133mhz

Multiplier: multiplieren er en gangefaktor for CPU’en. Dvs. at man for at finde CPU’ens hastighed skal man gange multiplier med FSB. Et eksempel: 11,5 * 400 = 4600Mhz

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-03-03 12:53

Det eks. med 11,5 * 400 er ikke for godt, det er clock frequence * FSB
Kører man FSB 100 og Multiplier (clock freqquence) 7,5 med en 1000Mhz T-bird CPU viser (kører) den kun 750Mhz.
Men sætter man FSB til 133Mhz og multiplier til 7,5 (altså som den jo også var før) men nu er resultatet jo 133 * 7,5 = 1000Mhz.
Forøger man er der tale om OC, hvor man jo presser CPUen over hvad den er "normeret" til, det er der mange der eksperimenterer med og nogle mobo/CPU er bedre velegnet til dette end andre, men jeg er absolut ikke tilhænger af OC.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-03-03 13:05

Du skriver et mobo eller CPU f. eks. har FSB=400Mhz
FSB er altså som der er skrevet Front side bus (på mobo) og har ikke direkte noget med CPUen at gøre, altså bortset fra den skal passe til og indstilles efter CPUen! Således den kører det den kan/skal.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-03-03 01:24

til lillemig >> nej jeg er da fuldstændig enig med dig at det ikke er for godt
men det var da også bare et exempel for at vise det med 400 i hans spg

overclock gør faktisk ingen skade hvis man stiller og køler sin cpu rigtig ( ca 10%)
jeg har enda prøvet at få en amd op på 18.5 * 278
men jeg siger dig at der skulle næsten en fryser til
og nu spørger du sikkert hvor de 18.5 kommer fra ( vcore på 2.7 )

---------------------------------------------
men okey det var heller ikke min tegnebog det gik ud over

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 08:59

En fsb er den bus der ligger lige udenfor cpuen og transpotere data fra andre enheder til cpu,en.

Du kan finde noget på : http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul3b2.htm

Ellers kan du bare kigge lidt vidre på siden...

Mvh, Kenneth