/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hjælp mig!!
Fra : lyzet
Vist : 806 gange
250 point
Dato : 25-08-08 15:33

har instaleret en ny win xp på min bærbar og har hele tiden kunne komme på min trådløs netværk!
Nu kan jeg ikke finde noget netwærk og min netwærkcontroller kan ikke finde driver? Er der nogen der kan hjælpe??

Bærbar IBM thinkpad model 2645-5FG !!

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 15:34

ps. har prøvet at hente driver på ibm sitet men det har ikke hjulpet, har også problemer med lyden selvom driver er instaleret!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 15:42

Har du ikke en Cd som hører til den comp.
Det er jo ikke bare enkelte drivere, men alle drivere som motherboard skal bruge, der skal lægges ind.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 15:43

den fik jeg ikke med da jeg købte den brugt via qxl. Og sælger kan jeg ikke få fat i.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 15:46

Så bør du hente alle de drivere som hører til den comp.
De bør ligge hos IBM.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-08-08 15:56

Lige mine ord

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 16:02
Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 16:54

der er intet der har virket indtil nu...sorry

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 17:49

kan man evt dowloade en anden driver??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-08-08 18:25

Skal jeg kigge forbi og kigge på det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-08 18:56

Problemet er at det kan være svært at finde den rigtige driver til lige den computer du har.

De må da ligge på din backup fra før du nyinstallerede.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 20:40

har ingen bcup da bærbar normalt er til win98.
Tak for dit tilbud webnoob men jeg laver ikke privat inv. med folk jeg ikke kender!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-08-08 21:57

Ja ja der har du rodet dig ind i en stor opgave.
en IBM baerbar bruger sine egne drivere og måske findes de endda ikke til XP.
Men ved IBM plejer man et kunne finde det meste, men det kræver en del læsning.
men en god regel er ikke at bruge dem XP selv instalerer. find alle dem du kan. derefter fjerner du mem du har instaleret med XP og instalerer igen og peger på dem du har fundet at trin ad gangen.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 25-08-08 23:12

jeg vil forsøge at kigge på det stone47 tak for evt mulighed

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 125 point
Dato : 26-08-08 03:55

Du skriver ikke hvilken trådløs netkort du har, det er ikke en ny computer så jeg gætter på at der ikke er trådløs indbygget, er det korrekt ? Men under alle omstændigheder skal vi vide hvilken trådløs netkort du har, for at hjælpe dig videre, hvis det er et fladt indstiks kort så står der sikkert navn og nummer på det, den skal du kende for at søge driver til netkortet, når du har fundet en driver som passer til XP, så skal du i Enhedshåntering fjerne den gamle driver og genstarte den bærbare, der vil så komme en guide: Der er fundet ny hardware, følg guiden og peg på din nye driver som du har gemt, for eksempel på skrivebordet, det løste problemet med en IBM Thinkpad som jeg servicerer, der havde brugeren en CD med driver som fulgte med netkortet, men den du henter på nettet er lige så god eller bedre fordi den er nyere.
Hvis der er indbygget trådløs netkort, så kan du bruge det gratis program Everest til at finde navnet på netkortet, hent Everest her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag for at hente, hentningen starter automatisk, du bør ikke klikke på noget på den nye side, installer programmet og lad den finde ud af hvad der er på din computer, klik på det lille + ud for Netværk og klik på Windows netværk, der skal navnet på dit trådløse netkort gerne stå, Everest kan også bruges til at finde navn og driver på et tilsluttet netkort

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-08 10:04

Der er da noget XP i det link jeg henviser til.
Windows XP installation supplement files - ThinkPad General

I øvrig kan computeren selv søge drivere inde hos IBM.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-08 13:42

Er der slet ikke noget af det som er skrevet du kan bruge ? Fortæl os om dit netkort, så kan der komme mere hjælp, det er den du skal se på, mere end opdateringer til XP

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 14:24

der er ingen netkort mere... eller endnu, men det har der været... hvad for en ved jeg jo slet ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-08 14:30

Hvis det er et indbygget netkort, så brug Everest til at finde ud af hvilken en det er

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 14:39

o.v.n det vil jeg prøve, hvis everest er malware fri??

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 15:26

hmmm hvor er den everest ... eller er der andre programmer der kan anbefales??

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 15:31

fandt den o.v.n havde ikke set dit link LOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 15:41

everest virker ikke på min pc desværre.... prøver en anden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-08 16:51

Sådan kan du se om der er netkort i din comp.

Start > programmer > tilbehør > kommandopromt >skriv så der står:
C:\.............................>ipconfig /all
enter

Så kommer der et resultat hvor du kan se om der er noget netkort - kabel eller trådløst.

Eks.:

Ethernet -netværkskort trådløs
Fysisk adresse..............................00-1C-37-d8-aF-3F

Ethernet -netværkskort lanforbindelse
Fysisk adresse..............................02-1d-35-d5-ab-3F

Ps. Jeg har endnu ikke set en comp. hvor everest ikke virkede.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 26-08-08 16:59

Nu fandt jeg et netværkskort og det ser ud til at virke... det er i hvertfald på og viser god forbindelse... men nu viser siderene de ikke kan vises.... mærkeligt!! hvad gør jeg så??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-08 21:10

Den forbindelse du kan se, skal du bare tilslutte dig.
Og så bør internettet og virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-08 01:04

Du har sikkert en netværks ikon nede ved uret, vist som en lille skærm, den højre klikker du på og klikker på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, klik på dit netværk og log på. du kender sikkert koden (nøglen) hvis der er sikkerhed på netværket, den taster du ind når du bliver bedt om det

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 27-08-08 04:46

ja og det virker heller ikke.... god damn!

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 27-08-08 12:29

bare slet ingen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-08 12:36

Citat
ja og det virker heller ikke
prøv at forklare, vi vil gerne hjælpe men vi skal have så nøjagtige oplysninger som mulig, vi sidder jo ikke ved maskinen
Jeg vil stadig gerne have slettet driver til netkortet, men det kræver at du har en anden og bedre driver, når computerne startes igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 13:22

Det er svært at hjælpe dig, når du giver os bind for øjnene.

Jeg er heller ikke så sikker på at du helt følger/afprøver de forslag du får.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-08-08 14:04

jeg vil gerne hjælpe, men det bliver ikke herigennem kandu.dk, dine kommentare er svære og forstå og derfor også svært og forstå hvad dit problem egentlig er.

Godkendelse af svar
Fra : lyzet

Dato : 27-08-08 15:03

Tak for svaret o.v.n.. i andre i får det til at lyde som jeg er total dum!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-08-08 15:51

Nej det er ikke meningen - men du gør det svært at regne ud hvad fejlen er.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-08-08 02:46

Tak men det var for tidlig du accepterede, dit problem kunne sikkert være løst