/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udluftning, ABS-bremser
Fra : egoland
Vist : 5309 gange
100 point
Dato : 24-08-08 10:31

Har lige skiftet ABS-blokken på min gamle Passat, og operationen lykkedes, advarselslampen er slukket. Så nu skal den luftes ud.
Er der noget specielt ved udluftning af ABS-bremser? Man starter HB, så VB, derefter HF, og så VF, som normalt?. MEN - der er også to udluftningsskruer på motordelen af ABS-blokken. Skal de også udluftes, og i givet fald, hvornår i sekvensen?

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 24-08-08 10:51

Er det en ATV pumpe magen til denne. Passat årgang 1989

http://peecee.dk/upload/view/128375

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 24-08-08 12:14

Nej, det er det ikke
Citat
Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 24-08-08 10:51

--------------------------------------------------------------------------------
Er det en ATV pumpe magen til denne. Passat årgang 1989

http://peecee.dk/upload/view/128375

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-08 14:57

Du bare lufter på normal måde.Du kan gerne lufte på abs blokken først og sidst. Hvis du ikke får op trykket så kan det hjælpe at starte bilen og lade motoren køre når du lufter.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 25-08-08 20:03

Tak for svaret alimak.
Der er mange muligheder, kan jeg se på nettet. Denne abs-blok kunne luftes, det er nemlig ikke alle, der kan det. Og nogle skal kobles til en computer for at åbne ventilerne, mens der luftes. Denne skulle (heldigvis) ikke. Så nu kører den igen. Det virkede for mig, men det er ikke sikkert, at det vil virke for andre - desværre. Der er nemlig ikke nogen generel "sådan lufter man abs-bremser" manual.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-08-08 20:16

Godt det gik det er mange der får problemer med det.
alimak