/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
pudsning
Fra : jensogmumi
Vist : 734 gange
40 point
Dato : 23-08-08 17:10

Kan man pudse et nyt lag på 5 mm på en sokkel , uden at rense det gamle puds af (det gamle puds sidder rigtig godt fast) skal man altid kaste ud først eller kan man undgå det??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-08-08 18:24

Du skal være sikker på den er ren (højtryksrens). -og jeg ville så udkaste, og så pudse på

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 23-08-08 18:34

det er forhåbentlig ikke puds du har på din sokkel, ej heller påtænker du at påføre puds ???

der skal bruges en blanding af murergrus 0-4 og cement i en blanding der hedder omkring 1 : 5/6

mvh
per

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-08-08 18:35

du børtage en lægtehammer eller noget tilsvarende og banke huller i det gamle puds så du får en ordentlig vedhæftning

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 40 point
Dato : 23-08-08 19:13

du kunne for at gøre det lidt nemmere "svumme" fundamentet dt vil sige rør en grødblanding af cement og vand, smør det hurtig på soklen, eventuelt med en hvidtekost, lad det stå en times tid og giv det så den før beskrevne behandling,, husk at fugte når du pudser, ved at fugte det er det lettere at få e ensartet ovverfalde som uproff.

mvh
Per

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 11-10-08 21:15

Tak for svaret bibsamie.