/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcam
Fra : RaB
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 12-03-03 19:47

hvorfor er det så sløret, når jeg tager billeder med mit webcam?? det er det også hvis jeg laver en video, så kan man godt se mig, men ikke tydlig.. hvordan kan det være.. har prøvet at indstille på den men det hjælper ikke.. det er en logitech Quickcam* Express...

p.s
staver ikke for godt...

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 12-03-03 20:12

Hej!

Et billig webcam har ikke særlig høj opløsning, så der for er det pixeleret. Der er en lille ring foran på kameraet på kan stille skarp på. I medfølgende software er der også mulighed for at indstille opløsningen.

Men super god kvalitet bliver det ikke før du køber et dyrt webcam.

www.thomasfrank.dk

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 12-03-03 20:34

Ja jeg kender det godt selv hos mig skal det også være ekstremt lyst for at det virker ordentligt ellers bliver der tabt for mange frames min kan tage 20 frames pr. sek. mne altså kun hvis det er helt lyst..! billederne bliver også dårlige de er alt for udetaljeret og irriterende at kigge på da der er streger på og meget forkerte farver.

så der er ikke andet for end at anskaffe dig et bedre kamera.
se dig godt for inden du køber nyt (hvis du altså vil) du kunne for eks. slå et smut forbi www.edbpriser.dk så kan du se om du kan finde dit eget og se om andre har bedømt så kan du læse hvad de mener om det. og det nye hvis du finder et.

Mvh

Solgaard