/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende billede eft. opstart
Fra : Jaffe123
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 22-08-08 14:48

Min PC er begyndt at fejle i forbindelse med opstart:
Den starter som normalt, og spiller "Windows jinglen", men når den skal til at vise skrivebordet, er skærmen sort. Hvad kan der være galt? Jeg tænker om det kna være grafikkortet der er stået af?
Svar ønskes hurtigt.

Venlig hilsen Jesper
P.S. Der var kraftigt tordenvejr i går.

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-08 15:07

Prøv at starte i fejlsikret tilstand, måske en beskadiget driver til dit grafikkort..

Når PC'en starter op, tryk på F8 eller F5 - boote på den - lige som du vil morse...tryk/slip...i hurtig rækkefølge...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-08-08 15:12

Når du er kommet i fejlsikret tilstand så gå i enhedhåndtering og se om der er nogle gule udråbs tegn....
Start/kontrolpanel/ydelse og vedligeholdelse/system/hardware/enhedshåndtering/

Fjern driveren under skærmkort, så vil Windows selv lægge en ny driver ind...den gamle driver kan være beskadiget...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-08-08 20:46

Har du startet med at prøv om gå i egenskaber for skrivebordet og se hvordan indstillingerne er, kan være det er blevet pillet, billede filen slettet eller flyttet ect. ect. ect.

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 24-08-08 13:37

Tak for svaret axelbjarne. I første omgang kunne jeg slet ikke komme ind i windows, men med fejlsikring og VGA tilstand kunne jeg komme ind og slette grafikdriveren, der viste sig at være problemet. Nu har jeg installeret en ny, og problemet er tilsyneladende løst...
Jesper

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 13:56

Tit er det driverne, der er skyld i fejlene, men du ved også - navnet EDB - så kan der ske alt...men du får rutine efter hånden - det er af sine fejl man lærer...

Hilsen
Axel