/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Hvad skal en støttepædagog
Fra : jeb3
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 22-08-08 09:53

Jeg er løbet ind i et kanon problem.

Jeg har en dreng, der af flere grunde har været anbragt på en døgsninstitution.
Han bor nu for sig selv med støttepædagoger.

Han er pt ved at få lavet en psykiatrisk udredning, og skal bla. på søvnlaboratoriet i Glostrup i næste uge.
Det tager 2 dage, og han skal selvfølgelig sove derovre.

Nu skal jeg så have undersøgt mit hjerte, og kan derfor ikke følge med. Det synes jeg jo egentlig også er ret vigtigt.

Han bliver 18 næste år, og er derfor ikke mydnig endnu.

Jeg spørger derfor om en af hendes pædagoger kan følge med, men det må de ikke for deres leder.
Han er ikke på nogen måde i stand til selv at klare det vel og mærket.

Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen muligheder for en ledsager?

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 22-08-08 10:01

hejsa
selvom dit barn er under 18år og du ik har mulighed for at følge med dit barn til den undesøgelse,mener jeg at barnet har ret til en ledsager,det har vi andre jo også,synes du skal rettet hendvendelse til din kommune og spørge om det kan være rimligt at barnet bliver nægtet et ledsager.

held og lykke både med dig og dit barn

hilsen
barslev

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 10:05

Det vil jeg da prøve.

Også fordi han netop har støtte på, for at aflaste mig.
Og mit hjerte er altså bare ikke ok. Det er ikk ebare rutineundersøgelse, men jeg skal have målt det over 24 timer.

Normalt tager jeg altid med, og jeg har da bare så dårlig samvittighed over at jeg ikke akn denne gang.

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 22-08-08 10:11

hejsa
håber at det vil gå godt både med dig og ham,mener at når han har aflastning så skal de tage med.
du skal ik have dårlige samvitighed,det er jo vigtigt at du også bliver rask og kan være der for dit barn

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-08-08 10:24

Det er en god ide at kontakte kommunen - her kan du se reglerne for Ledsagerordning, som din søn bestemt må opfylde alle krav for at få bevilliget.

http://www.borger.dk/forside/handicappede/hjaelp-i-hverdagen/ledsageordning

Er alle muligheder udtømt, med hensyn til en ledsager fra institutionen - har du selv talt med lederen - for jeg kan forestille mig, at det ville være allerbedst med en person din søn kender og er tryg ved.

Held og lykke også med din egen undersøgelse - og nej, du har ingen grund til dårlig samvittighed.

Mange hilsner fra HelleBirgitte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-08-08 11:02

Undskyld jeb3 - jeg havde overset, at sønnen nu bor for sig selv med støtte...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 11:10

Har prøvet at få fat på lederne selv, men han er jo i møre :(
Har sendt ham en mail og bbedt ham ringe

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 11:42

i møre er self = møde :)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-08 12:02

Du har selv skrevet under på en plan der blandt andet beskriver hvad slags støtte der skal gives. Hvis man mener at det også er støtte til at deltage i undersøgelser på hospital ja så er det det.

Situationen er såvidt jeg kan se ikke anderledes end hvis nogen af os andre skulle have vores barn til undersøgelse samtidigt med at vi selv havde en tid.

I sådan en situation må du nok gøre det samme som alle andre mennesker nemlig prioritere.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 12:17

Thomas... Jeg har ikke fået nogle papirer at skrive under på.

Støtten blev foreslået af den døgninstitution han var på og kommunen og jeg syntes det var en god idé, og det blev vedtaget.

Og finder jeg ikk eandre muligheder, jamen så melder jeg da afbud til hjerteafdelingen. Det er jeg bare heller ikke tryg ved, når de ikke ved hvad der er i vejen med mit hjerte :/

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 22-08-08 12:20

Hvis du har fået bevilliget en støtte så fremgår den også af den handleplan som vedrører din søn og som du har en kopi af.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 12:29

Desværre, så er handleplanen 2 år gammel, og fra før støttepædagogtiden.

Vi har IKKE fået nye papirer siden han kom i egen bolig

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-08 13:34

En støttepedagog er en pedagog som skal støtte pedagokkerne i deres daglige arbejde, så de må ingenting.
TÆNK HVIS DE SKULLE TIL AT ARBEJDE:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-08 14:21

jeb3

du skriver

Citat
Han bor nu for sig selv med støttepædagoger.

Bor han i egen lejlighed og har han støttepædagoger døgnet rundt?

Citat
Han er ikke på nogen måde i stand til selv at klare det vel og mærket.

Hvad er det, han ikke kan klare ... at finde vej til hospitalet eller ????

Vel er det trist, at du og sønnen skal til undersøgelse samme dag. Er der ikke den mulighed at din mand eller et familiemedlem kan følge ham ?

Når han først er på hospitalet, så er der jo personale, der kan tage sig af ham. Meget ofte er det bedst at "mor" ikke sidder ved siden af.

Om han havde været 18 år i dag, ville situationen så ikke have været den samme ?

Men igen, hvad er det han ikke kan klare ?

Jeg håber da, at der bliver fundet en løsning til glæde for dig og din søn

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-08 14:59

Han har pædagog 20 timer om ugen.
Bor i sit eget kollegieværelse.

Hans far kan desværre ikke tage med, han døde sidste år.

Det han ikke kan klare, er at overskue den lange rejse. At være med så mange mennesker. Han er meget utryg og selvskadende. Har forsøgt selvmord så sent som sidste weekend.

Han er slet ikke i balance og er ret deprimeret.

Hvad han fejler ved vi ikke, da han er ved at blive udredt på ungdomspykiatrisk, så vi kan finde ud af hvad han fejler.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 14-10-08 15:27

Tak for svaret hawaii7.

Du får points fordi du har så evig ret.

Pædagogerne trænger nogen gange til støtte, eller systemet gør.

Jeg måtte aflyse min undersøgelse, og følge med.

Så jeg kom bag i ventekøen, og skal først starte mine undersøgelser af hjertet d. 3. november.

Surt - men som der jo gøres opmærksom på, så må man j prioritere.