/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Ørreder til udsætning
Fra : dasbaz
Vist : 1406 gange
100 point
Dato : 22-08-08 08:38

Hejsa.

er der nogen der ved hvor man kan købe ørreder til udsætning. Det er til en privat sø og maægden er derfor ikke overdrevent stor. ?

Synes ikke jeg kan finde andet end dambrug og opdræt på havørreder .

Mvh Lasse

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-08-08 09:29

Jamen så spørg på Dambrug det er jo der de opdrætter dem

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-08-08 10:08

søg på google
f eks
Toudal Fiskeri ApS
Telefon 22 44 34 78, Springbjergvej 1, 7183 Randbøl

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-08 12:04

det kan da ikke være så svært at finde lidt ørredyngel. Prøv at ringe til en put and take og få at vide hvornår de får nyt yngel hjem, så de kan holde en halv snes stykker tilbage til digm som du så kan afhente.
Du er selvfølgelig allerede klar over at ørreder er den fisk der kræver allermest iltholdigt vand, derfor er de ikke velegnede til søer.

Godkendelse af svar
Fra : dasbaz

Dato : 22-08-08 12:21

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-08-08 12:55

Selv tak og held og lykke med det!