/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slankemetode
Fra : Joans
Vist : 825 gange
50 point
Dato : 21-08-08 22:52

Er der nogen der kender en slanke metode, hvor man rejser til Bulgarien og får alt mulige supper og svømning. Jeg har selv set et program i tv en gang, men kan ikke huske navnet på slakemetoden.

Mit spørgsmål er om der findes en slankemetode hvor man kan rejse sammen med andre menneske i et sted, hvor man skal tabe sig

I må gerne komme med jeres ideer og råd.

På forhånd tak!!!

Kommentar
Fra : Birgit-T

Dato : 21-08-08 23:04

Der er den her hjemmeside.... http://www.lewel.dk/lewel/slankerejse.html
Mon det er den du søger?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-08 23:15

Hvorfor rejse helt til Bulgarien, når der findes Ubberup Højskole. De har det rigtigt godt sammen, og ses også privat efter opholdet - altså dem der har lyst - .

Jeg kender nogle der lige har været afsted igen i år, 14 dage og ret mange kg lettere

http://www.ubberup.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-08-08 23:19

Hej med dig.
Jeg tror da du tænker på lægens bord hvor puk elgaard var med.
Hun blev sendt rundt til alt muligt og umuligt i en række af udsendelserne på dr1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 00:05

Jeg kender kun een effektiv slankemetode, som til gengæld er 100% effektiv og som hverken kræver rejser, kurer, kolde afvaskninger eller anden hokus-pokus.

Alt der behøves er ganske enkelt en lille nem øvelse:

1.) Drej hovedet fra venstre mod højre.
2.) Drej derefter hovedet fra højre mod venste.
3.) Gentag 1. og 2. til effekten opnås.

Man kan evt. lade øvelsen ledsage af en verbale ytring:

Nej tak ...jeg skal ikke have mere at spise.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-08-08 00:11

Molo, hvis det var så enkelt...det er det ikke!!!!!!

Hvis ikke du spiser, nedsætter du dit stofskifte...det handler igen igen igen om at indtage det rigtige i de rigtige mængder...meget enkelt og dog pisse svært.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 00:33

mangorossa -> Jeg taler ikke om at sulte sig. Blot at sige fra, når man har indtaget de nødvendige Kilojoule, mineraler og vitaminer som er nødvendige for livets opretholdelse. Man behøver absolut ikke at leve asketisk for at holde vægten på et acceptabelt niveau. Glem alt om kildevand og knækbrød uden smør.

Skej ud en gang imellem og spring over en gang imellem. Overvægt er i langt de fleste tilfælde et valg. Hverken arveligt betinget eller en sygdom. Stofskiftesygdomme er forholdsvis sjældne og kræver naturligvis medicinsk behandling. Overvægt som 'livsstilssygdom' er blot en givtig guldgrubbe for grådige platugler, fusentaster, wellnessudbydere, alternativbehandlere og andet godtfolk. Overvægt og decideret fedme helbredes næppe af velmenende husmødre og grupperejser med andre fede. Skal man have og lytte til gode råd om kost og helbred? Så spørg en sund, slank atlet ...ikke en 'helbredt' ligesindet eller andre af helseindustriens sandhedsvidner.

Det er ikke sværere at sige nej tak end det er, at lade være med at købe endnu et par nye sko til samlingen i skabet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 00:43

..man kan evt. afprøve øvelsen under en udlandsrejse, men så vil jeg anbefale man prøver sig frem med et:

No ..thanks. I don't want anymore to eat.

..eller tilsvarende på værtslandets modersmål.

Som regel er en hovedrysten dog nok, som en universel forståelig gestus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-08-08 06:28

Du skal da ikke rejse til udlandet for at tabe dig.
Hvad er det for en ide du har fået.
Du kan tabe næsten alt det du vil her i Danmark. Lad være med at hoppe på alle de fup rejer, tabletter, drikke m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 22-08-08 07:08

Det kunne måske være rart for dig med en rejse, men når du kommer tilbage er hverdagen den samme.
Det hele drejer sig kun om een ting. RYGGRAD, for har du ikke styrke til at spise mindre og mere fedtfattigt, så har du heller ikke styrke til diverse slanke kure.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 22-08-08 08:09

Jeg tror det bedste du kan gøre er, at hyre dig noget "mentalt hjælp" hvis du skal tabe dig meget. En psykolog der arbejder med kognitiv adfærdsterapi f.eks. Det er jo motivationen der skal være i orden, og så skal der være ryddet op på øverste etage. Det med kalorierne er jo "bare" et praktisk problem.

Men en tur på højskole eller en rejse til Bulgarien med ligestillede tror jeg som udgangspunkt er udmærket. Det er altid godt at have nogen at holde sammen med, og gøre slankningen til et fælles projekt.
Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 08:32

Som flere er inde på kan man ikke 'rejse' fra problemet.

Jeg anskuer problemer med overvægt fra samme vinkel som rygestop.

Det er svært at tabe sig ..og det er svært at holde op med at ryge. Ingen af delene kræver nogen form for 'behandling'. Det kræver derimod at man tager en beslutning!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 22-08-08 08:59

Tak for jeres svar.

Jeg er helt enig med MOLOKYLE og mange af jer. Det er svært at sige fra over for mad. Det er svært at tabe sig. Det er svært når man går i supermarkedet at sige fra. Er der nogen, der kender en trick hvor man kan lære at sige fra.

Jeg ved også, at overvægtig er hverken genitisk eller medført. Det er noget, man kan gøre sig overvægtig i løbet af livet. Men jeg er typpen, der trøster mig med mad. Mad er bevet min bedste ven og min bedste trussel i livet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 10:35

Ja, der findes et simpelt 'trick' til at hjælpe dig med at sige fra !

Det hedder : Et spejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 22-08-08 10:41

MOLOKYLE........ Et spejel det var dog et mærkeligt råd. Men tak for det ihvertfald.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-08 10:55

Jeg har også et andet foreslag du kan prøve. Det handler jo om at hjælpe sig selv til, at hjælpe sig selv. Som sagt findes 'problemet' i dit hoved. Jeg har f.eks. selv haft problemer med alkoholindtagelse ..og administration af samme.

Jeg besluttede derfor for nogen år siden, at lade HELT være med at drikke i en måned (..selvfølgelig valgte jeg februar ). Nu er det 'nemmere' at sige fra andre uger/måneder også. En 'fridag' for lasterne giver karaktérstyrke

Så lad være med at spise en enkelt ugedag. Vælg til eksempel onsdag. Spis kun et stykke mørkt rugbrød med ost til mogenkaffen/-the'en...eller kødpålæg f.eks. mager skinke (..hvis du ikke bryder dig om smagen af ost) og ikke andet den dag ...hele dagen ..og aftenen.

Nu har du bevist over for dig selv, at du ka' takke nej.

Så er det ikke så svært de andre dage, at holde igen heller ...du ka' jo godt

Skulle der 'ryge' en onsdag ...så tager du bare efterfølgende dag: Torsdag !

Det virker for mig. Måske det også virker for dig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 22-08-08 11:31

Kære MOLOKYLE

Tak for dit gode råd. Det var langt bedre, men du skylder mig jo ikke noget, derfor vil jeg kun sige tusind tak. Ja det handler om at finde nogle metoder, hvor man kan overtale hjernen.

Du ønskes en god dag og glæd for dit gode råd.

Knus
Joans

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 22-08-08 12:07

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-08 22:07

Selv knus ..og velbekommelse

</MOLOKYLE>