/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
baglys sprænger...
Fra : sweetblue2839
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 21-08-08 17:05

hejsa.. Ss.

mit baglys sprænger hele tiden og jeg ved der er en type : diode/modstand, der kan få den til at holde de 12v hele tiden. jeg bor i herning og har søgt efter sådan en, men det har ikke været muligt at finde.

så håber i kan hjælpe mig til hvor sådan en kan købes på nettet, da jeg ikke ved hvad det rigtige navn er for sådan en.

takker..

Ps : svar gerne med links.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-08 17:16

En spændingsregulator, men sådan en sidder foran batteriet, og er beregnet til at spændingen højest når 14 Volt, ellers koger batteriet alt sit vand af, og alle pærer springer.
Fejlen er nok nærmere at hele lygten ryster, så hvis du køber et baglys med dioder i stedet, så er der aldrig problemer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 21-08-08 17:32

Mit sædvanlige svar, ved mc-problemer : www.dinmc.dk
Er lagerførende i diodelygter - men problemet skyldes jo nok, som Palle skriver, at lygten ryster, så tjek lige om alle gummiophæng er intakte....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-08 18:42

eller vent,
14 V pærer er på vej siger min leverandør.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 21-08-08 20:32

hej teil..
kan du komme nærmere ind på hvilken forhandler du har !

til pallebhansen og Niederhof.
har forhørt mig her i herning omkring diode lys til mc. men ingen har kunnet hjælpe mig. grunden var som regel at fatningen ikke ville passe. så her er jeg lidt blank. er ikke sikker på hvordan de skal sættes på eller om der skal en hel ny baglys, et eller andet på.
lyder ellers som en super ide, hvis jeg så bare vidste hvad jeg skulle kigge efter og hvor.. Ss.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 21-08-08 20:35

og har været inde og kigge på dinmc. men er stadig ikke sikker på hvad det er jeg skal kigge efter.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 21-08-08 21:42

Det er typisk komplette lygter - men der er vist noget med at man kan købe diode-lamper.....
Jeg ved desværre ikke hvor

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-08 22:47
Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 21-08-08 23:40

Tak for svaret pallebhansen.

du er super .. lige det jeg har brug for. nu har jeg noget at arbejde med. smiler.

tusind tak.

Kommentar
Fra : dinmc