/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytte MS XP til anden PC
Fra : Headfarm
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 20-08-08 15:06

Jeg har brug for en version XP pro og vil derfor flytte min (lovlige) gamle Windows XP Home til en anden computer. Hvordan gør man det, så den kan blive lovligt registreret på den anden computer?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-08 15:10

Indstaller og aktiver den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-08-08 15:10

Hvis du har cd'en til XP home så er det bare og installere den på den anden pc og så er den potte ude.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-08-08 15:47

en home version bliver ikke til en pro ved at blive flyttet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-08 15:54

Det er der heller ingen, der påstår.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 20-08-08 16:34

Ja så må jeg jo se om jeg har CD´en. Programmet var installeret da jeg købte PC´en.
Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-08-08 16:51

køb acronis den kan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 17:15

Citat
Ja så må jeg jo se om jeg har CD´en

Hvis det "kun" er en resque cd virker den sandsynligvis IKKE på andre maskiner....

Er det en OEM - MÅ den ikke installeres på andre maskiner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-08 17:33

Du kan ikke installere en OEM xp på en anden PC, Den er låst til motherboardet og kan kun bruges på den PC den var forinstalleret på. Hvis du vil have XP pro, så må du købe det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-08 17:37

VÅS.- Den følger et stykke vilkårligt hardware, betingelsen er at, den kun må indstalleres på een maskine.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-08 17:45

Citat
på een maskine.

Og ALDRIG flyttes igen....

Førstagangsinstallationen "fanger"

At det er muligt er så en anden historie

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-08 17:48

Der ser bill og "ko" igennem fingrene med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-08-08 17:59

Bare installer på en anden maskine og så duer serienummeret ikke, der kommer en boks der siger at du skal ringe til Microsoft og få en ny kode og det gør du. Men Microsoft vil ikke udlevere ny kode, med mindre du oplyser at det er samme maskine. Hvis du siger det er til en anden maskine, så nægter de at give ny kode og siger at du må købe en ny version.

En OEM model hører til den maskine den er købt til og ikke til andre. Det er jo hele ideen med en OEM version.

Men held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-08-08 18:45

Jeg må give refi ret har man en revercovery kan man ikke bruge den på en anden computer, OEM noget l..t. Rigtige programmer med rigtige nøgler

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 20-08-08 18:49

Efter at have fået en belæring om OEM er det vist Refi der kom først.

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-08 18:52

Nu ikke så fedtet.....

Køb en ny OEM mens de endnu findes, XP skiver er yt når lagrene er tømt, og sælg så den gamle MED licens hvad der er lovligt.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-08-08 18:54

refi du skylder mig en½

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 19:01

½ HVAD.....

Du kan få skummet