/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
luft
Fra : bigbeer
Vist : 486 gange
500 point
Dato : 18-08-08 19:28

Hej er lige startet med at løbe træne ca 3 km hver anden dag sammen med en veninde har været ude og løbe 4 gange nu men har overhovdet ingen luft til det må stoppe mange gange og få luft og syntes det er det samme som da jeg startede sådan har min veninde det ikke forstår ikke håber der er nogle der kan svare mig opgiver snart

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 18-08-08 19:29

Hvis du ryger er løsningen fundet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-08 19:30

du kalder dig big og det er du måske,
det kan jo være at du skal træne længere tid end andre

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 19:31

Det er altså vigtigt, at du ikke lægger for hårdt ud!

At begynde på motionsløb er en naturlig ting, men kan også byde på vanskeligheder, hvis du går for hurtigt frem. Det første mål kan fx være 3 x 15 minutter om ugen. Når det er nået, kan du fortsætte med 3 x 30 minutter, og sådan kan du udvide indsatsen, indtil du kan løbe uafbrudt i 60 minutter. Men husk – du må aldrig øge hastigheden samtidig med, at du øger længden

Her kan du læse om et rigtig godt program - held og lykke http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=2318&article=12289&kat=

Godkendelse af svar
Fra : bigbeer

Dato : 18-08-08 19:32

Tak for svaret refi. ja godt svaret men ryger ikke

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 19:32

Vejrtrækningen
Vejrtrækningen er vigtig. Den sørger for den uundværlige ilt til kroppens ”motor”. Forsøg så vidt muligt at tilpasse vejrtrækningen til løberytmen. Indåndingen er som regel ikke noget problem, hvorimod udåndingen kan volde besvær. Prøv at få udåndingen dyb, således at der presses mest mulig luft ud af lungerne. Det er vigtigt ikke at blive stakåndet. Find din egen rytme. Det kan fx være at trække vejret ind på tre skridt og puste ud på fire.
http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=2318&article=12289&kat=

Kommentar
Fra : bigbeer

Dato : 18-08-08 19:34

tak for svar jeg er ikke stor bigbeer er store øl Teil

Kommentar
Fra : bigbeer

Dato : 18-08-08 19:38

Tak for svar Helle men jeg e ikke startet for hårdt ud for jeg gå tit da jeg bliver så stakåndet hvordan giver jeg alle point for det de har svaret mig ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-08 19:38

en af refi´s dobbeltprofiler åbenbart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-08 19:40

Næh du - dog ikke.....

Ved ikke helt HVAD meningen er

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-08 19:46

underlig type,
mon det kommer af at være fed ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 19:48

Citat
hvordan giver jeg alle point for det de har svaret mig ?
spørger du

jamen du har jo accepteret et svar/givet point

Har dog svært ved at forstå, hvorfor du accepterede lige det svar

Kommentar
Fra : bigbeer

Dato : 18-08-08 19:51

jeg er ny i det her troede jeg skulle svare alle sorry kan man kun give en point så ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 19:56

Ja du kan kun acceptere 1 svar

Måske skulle du læse lidt under "Kom godt igang " under Brugerservice - kolonnen til venstre på forsiden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-08 20:04

Jeg har lige en sidebemærkning, håber du ser det. Du modtager ikke selv mails når du har lukket spørgsmålet.

Men .... har du overvejet om du måske har astma?? Mange opdager det først, når de begynder at bevæge sig hurtigt

Kommentar
Fra : bigbeer

Dato : 18-08-08 20:10

Tak for dit svar nej det tror jeg ikke men vejer nok 10 kg for meget ca måske derfor jeg døjer ellers ikke med luften

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-08 20:53

10 Kg alene GØR DET IKKE.....

Du skal starte din motion i et lidt langsommere tempo og måske "kun" løbe 1 gang om ugen de første par måneder (så hellere 4 km.)....

HOLD et tempo hvor du IKKE bliver "stakåndet"

ELLER - løb lidt kortere - og oftere....

Dine lunger skal liiiige trænes op når du IKKE er vant til at bruge dem maksimalt....

En kondicykel/løbebånd kunne også være en mulighed i starten....

Kommentar
Fra : bigbeer

Dato : 19-08-08 06:46

ok tak Refi vil prøve det