/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
hvad er der galt med mig.
Fra : samn
Vist : 3814 gange
240 point
Dato : 18-08-08 18:27

Jeg er lystløgner, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved, men kan ikke holde det ud mere, nogen der ved hvad man skal gøre eved det, eller hvorda jeg kan få hjælp til at komme af med det.

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 250 point
Dato : 18-08-08 18:36

Når du er lystløgner, er det gerne et tegn på mindreværd.

Du skal lære at accepterer dig selv som du er, du er garanteret en rigtig gæv gut/gutinde.

Og tænk så lige på, at de lystløgne kan være svære at huske, så på et eller andet tidspunkt, vil du
blive afsløret, og så får de først problemer

Så op med humøret, og hold dig så til sandheden, det er det nemmeste/bedste

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-08 18:47

Citat
Vist : 32 gange
240 point
Dato : 18-08-08 18:27

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er lystløgner

Så er det, at jeg bliver i tvivl om dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-08-08 18:50

Sig det til at alle du kender - og lad dem råde dig...
og fortæl dem om hvorfor du ønsker at ændre dig.

Jeg kender dig ikke så mine råd, vil være som at kaste brød på vandet...

vh Ben

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 18:56

Lystløgner - Mytomani

Mytomani er hvad vi med et ganske dækkende udtryk kalder en lystløgner. En person der opdigter historier og fortæller løgnehistorier uden der nødvendigvis er en direkte grund til det. Vi har alle stukket en løgn i en snæver vending for at undgå en pinlig situation eller for at undgå lange forklaringer.

Mytomanen derimod fortæller sine løgnehistorier fordi det er muligt, nogle gange for egen vindings skyld, hvor mytomanen kan fortælle om en stor arv, der venter om hjørnet. Hvilke fantastiske muligheder der er for erhvervsudvikling i et bestemt område, om den fornemme familie og egen genialitet etc. etc. Der har således været flere spektakulære forsøg på svindelnumre, hvor en mytoman fik enkeltpersoner, erhvervsdrivende og i et enkelt tilfælde et helt amt til at lægge betydelige beløb på bordet for et luftigt fantasiprojekt. En enkelt kontrolopringning ville have afsløret svindelen.

Mytomanerne bevæger sig diagnostisk i grænselandet mellem forskellige typer personlighedsforstyrrelser, det væsentlige er selv iscenesættelsen, fornemmelsen af at beherske situationen, behovet for beundring og den totale mangel for overholdelse af love, etiske standarder og almindelig moralbegreber. En mytoman er ikke sindssyg, og havner i almindelig fængsel, hvis aktiviteterne er kriminelle. Der er ingen behandlingsmulighed.

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=96

MEN hvis du virkelig ønsker hjælp, må du en tur til egen læge - som kan henvise dig til psykolog eller psykiater

Godkendelse af svar
Fra : samn

Dato : 18-08-08 18:57

Tak for svaret Olesen-50.

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 18-08-08 18:57

Bare det at du selv ved det, er jo nok i sig selv... det er stort du står frem og fortæller det... det bliver ikke svært for dig at vende dig af med det... når du så gerne vil.
Jeg løj selv meget da jeg var yngre men fandt ud af at jeg kun fik problemer ud af det... nemlig at huske den samme historie igen.
I dag er jeg glad for jeg har vendt mig af med at lyve eller overdrive... nu kender mine venner mig som den jeg er!!!
Jeg ved du kan og jeg ved du også stopper med dine lystløgne.... knus herfra

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 18-08-08 19:21

Det var da det dårligste svar overhovedet, der er da ikke en chance for at du selv bare kan sige, "Det vil jeg ikke gøre mere".

Du benægter det vist stadig så.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-08-08 19:27

Så lige, at du også har stillet et spørgsmål under "Seneste tip"

Jeg tror, du er ude i en masse rod, som du overhovedet ikke kan overskue - du har altså brug for mere hjælp, end vi her på Kandu kan give dig....

Gå op til lægen - vær ærlig - og be´ om psykologhjælp!

Held og lykke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-08 21:18

øh.... hvordan kan en lystløgner være ærlig??

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 30-01-10 17:25

Sig sandheden og du behøver ikke lyve mere
Held og lykke