/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ombygning - hvem spørges?
Fra : groenbech
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 18-08-08 08:29

Hej!
Jeg går med planer om at rive en væg ned mellem en stor 'hall' med trappe til første sal og en lille stue så vi kan få en stor stue, men mine kreative evner rækker ikke rigtigt til at forestille mig, hvordan rummet skal være efterfølgende - skal der være vinduer, havedøre? Hvad med trappen? Osv.

Hvem snakker man med om sådan noget? Er det en arkitekt? I givet fald er det så en indretningsarkitekt?

På forhånd tak!

/Michael

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-08 08:53

En arkitekt, altså en der tegner huse, er rette M/K til opgaven. Hvis du skal have revet bærende vægge ned skal der måske også en ingeniør på, men det kan arkitekten rådgive om.

Kommentar
Fra : groenbech

Dato : 18-08-08 08:55

OK - tak!
Hvad koster sådan noget? I første omgang er det en meget overordnet snak om, hvad mulighederne er...

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-08 09:12

Der bliver jeg dig svar skyldig.

Du kan måske prøve at kontakte bolius.dk start med at kigge på deres hjemmeside. Jeg har selv tænkt på at bruge Bolius i forbindelse med planer om at bygge nyt sommerhus, men har ikke brugt dem endnu. De har selv arkitekter og andre byggesagkyndige, men yder også rådgivning mv.

Godkendelse af svar
Fra : groenbech

Dato : 18-08-08 09:24

Takker! Det prøver jeg.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-08 09:47

Tak, god fornøjelse med projektet