/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
pudsning af sokkel.
Fra : jensogmumi
Vist : 2292 gange
40 point
Dato : 17-08-08 21:31

Er der nogle regler om når man pudser sokkel hvor langt under terræng (under jord) pudslaget skal gå . Hvis man kan nøjes med kun at pudse den øverste leca blok spare man jo en masse tid.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 21:34

Det står garanteret også i det link, du fik i dit andet spørgsmål, det er faktisk en rigtig god hjemmeside, som også murerne benytter.

Du skal bare skrive -- sokkel - i søgefeltet

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-08 21:56

Det kommer udelukkende ud på udseendet og evt. indtrængning af vand.
Men du kan jo smøre din sokkel med flydende asfalt på det stykke du kan nå ned under terræn og så ellers nøjes med at pudse så det blivet dækket af den færdige jordoverflade - det sidste er jo for at det færdige resultat ser nogenlunde fornuftigt ud.

God fornøjelse med pudseriet

Benmmanden

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-08-08 08:12

Du skal selvfølgelig have lukket lecablokken af, så ikke den kan optager fugt, -om du pudser eller berapper, er ligegyldigt, - men det kan da ikke spille nogen rolle at pudse den når den er gravet fri.

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 19-08-08 20:14

Tak for svaret bennymanden.