/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Merkonom
Fra : pve
Vist : 733 gange
100 point
Dato : 17-08-08 13:38

Er der nogen der kan oplyse hvad forskellen er på Indledende Fagmoduler og Fagmoduler.

Det kræves at man består 4 fagmoduler for at blive Merkonom, men er der så frit valg mellem "indledende fagmoduler" og "fagmoduler" ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-08 13:50

Kan man blive merkonom i flere ting? for så er det første vel en intro til div. uddannelser

Du må hellere selv læse om det her,så jeg ikke klokker i det

http://www.ug.dk/Vejledningsportal/Elementer/S%c3%b8gesider/Friteksts%c3%b8gning.aspx?FullTextSearchStr=merkonom

Kommentar
Fra : pve

Dato : 17-08-08 13:52

Citat
Kan man blive merkonom i flere ting?
- ja

Citat
for så er det første vel en intro til div. uddannelser
- sikkert, men jeg kan bare ikke finde noget om det !!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 14:14
Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 17-08-08 16:08

Da jeg tog Merkonom for nogle år siden så skulle man først tage indledning til virksomhedsøkonomi for at få den grundlæggende viden om økonomi og det dobbelte nogholderis metode osv.
Derefter kunne man læse Virksomhedsøkonomi og de fag der udbyggede det bagefter som internt eksternet regnskab finansierng osv
Så det er for at sikre at den studerende har et minimums kendskab til det fag der skal læses

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-08-08 18:58

http://www.netau.dk/content/view/189/

læs om det her, eller ring og snak med dem, de er vældig flinke

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 18-08-08 12:39

Tak for svaret Nordsted1.