/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
murpap
Fra : jensogmumi
Vist : 605 gange
100 point
Dato : 17-08-08 12:36

murpap lagt på sokkelkant skal det lægges med overlæg i hjørnerne .?????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-08 12:42

Indlæggelse af murpap
Anbringelse og bearbejdning af fugtspærre
Fugtspærren udrulles på et plant underlag, opmærkes og ombukkes til den ønskede facon.

Fugtspærrens temperatur skal være over 5 ºC, hvis den skal bukkes med en mindre radius end 15 mm.

Fugtspærren skæres med en skarp kniv af typen 'ørnenæb' tagpapkniv.

Fugtspærren må ikke rives over, men skal skæres med et rent snit.

Samlinger
Alle samlinger, både lodrette og vandrette, skal udføres med minimum 100 mm overlæg og sammenklæbes (fuldklæbes) med asfaltklæber.

Der påføres asfaltklæber med fugepistol eller spartel i en stribe ca. 20-30 mm fra kanten. Alternativt kan samlingen fastholdes med påklæbning af aluklæbebånd med asfalt i minimum 50 mm bredde.

Til indadgående og udadgående hjørner kan med fordel anvendes formstykker af gummi eller plast. Disse specielle formstykker kan samles med murpap med samme asfaltklæber som anvendes til samling af murpap.

herfra, hvor der også er nogle tegninger http://www.mur-tag.dk/index.php?id=119

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 12:43

Gør du bare det....

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-08-08 12:59

Ja - så er det sagt

God søndag

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 13:10

Jeg ville kikke på tegningerne, det er nemmere end at læse teksten

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 17-08-08 21:22

Tak for svaret Nordsted1.