/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
infrarød forbindelse
Fra : okjk
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 16-08-08 15:39

Måske er det ikke her jeg skal spørge, men jeg forsøger.
Jeg skal overføre data fra min mobiltelefon til min PC.
I min PC´s enhedshåndtering står der at der er en intern port til infrarød forbindelse - men jeg kan ikke se nogen - det skulle vist være et rødt lille vindue. Hvor skal man lede monstro ?
Kører med windows XP - telefonen er en NOKIA 6131.
Har iøvrigt ikke særlig meget forstand på detteher, sååee, helst ikke for avanverede svar.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-08-08 15:48

Den er enten på højre eller venstre side.
Du kan ikke rigtig se noget, det bare et stykke plastik sikkert i samme farve som resten af computeren men.

På at se på midten af det her billed : http://hwt.dk/images/literature/2380/2380-6.jpg

Men IR er også noget lort fordi det kræver at der er direkte visuel forbindelse ligesom med din fjernbetjening til TV'et så hvis du tager din telefon op for at trykke på en tast så mister den forbindelsen.
Og hvis din bærbar computer har IR port i højre side og din telefon også har i højre side ja så skal den ligge på hovedet så du ikke kan læse hvad der står.

Så til telefon overførelser der er IR noget lort synes jeg.

Du skal hellere bruge bluetooth hvis din telefon altså har det.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 16-08-08 15:54

Ok - nu spør jeg nok dumt, men hvordan ved jeg om min PC har blåtand ?
Jeg ved at telefonen understøtter dette, men ja jeg har aldrig brugt det før, så jeg er helt blank.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-08-08 17:42

Er det en bærbar eller stationer PC du har, for hvis det er en stationer og ikke mærkevare så er problemet tit at der er support for IR på motherboardet/bundkort men selve udstyret mangler.
Er det en Bærbar slå du bare IR til på din telefon og kører den rundt langsomt om din pc endtil Windows kommer med en besked.
Hvis du vil ha mere hjælp har vi behov for at vide hvilken PC du har.

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 200 point
Dato : 16-08-08 18:15

Det kun de nyere bærbare computere der har harald blåtand indbygget, men frygt ej det er lidt at få det, du skal bare købe en bluetooth usb dims, de meget små og fixe også skal du installere den cd der følger med, mit program hedder bluesoleil det fulgt med på en lille cd.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 16-08-08 19:06

Tak for svaret scootergrisen.
Så lige selv den mulighed du nævner i min søgen på nettet - jeg vil straks på mandag købe sådan en fyr.