/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vask utæt ved bundventil
Fra : olskar
Vist : 5190 gange
100 point
Dato : 16-08-08 13:02

Hej har en vask nedfældet i et unoform møbel hvor det drypper fra bundventilen, kan ikke skille bundventilen fra vasken ( rustfri ) hvordan kan jeg tætne afstanden fra vask til bundventil oppefra så det bliver tæt.
kommer lige fra byggemarkedet og det bedste de kunne var noget loctitte lim, rens og prøv at bruge limen som en fuge ellers skift vasken ????
Der for prøver jeg lige her inden limen
HVH Ole

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-08 13:57

Hvilken lim ?

Hvis det er 10-sekunders duer det ikke da det kun er til sammenlimning under hårdt pres, jo mindre lim desto bedre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-08 14:42

Den vask er nok ikke bedre værd end at skifte.

Hvis du skal fuge udefra, så brug araldit. Det klæber godt og modstår sæbe, vand og de fleste kemikalier.
Locktite er et firmanavn. De har mange produktet, så det er ikke godt at vide, hvad du har fået med hjem.
Hvis det er epoxylim/ fugemasse, kan det måske bruges.
Det normale locktite til at forsejle geving, kan kun bruges når gevindet kan skilles ad først.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-08-08 15:48

den kan helt sikkert skilles ad. alt andet er knallertløsninger. den skal skilles ad og rengøres, hvorefter den samles igen, evt med lidt silicone imellem vask og bundventil. du må prøve igen.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 16-08-08 21:10

Tag et billede af det så vi kan se det.... Både oppe fra og under vasken.... Eller ring til en smed.... Men som tidliger nævnt så kan det skilles ad....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-08 09:55

Bundventilen skal skilles ad og samles med kit ope ved "indvendig" samling og med de rigtige pakninger og skiver som passer til den bundventil.
Passer bundventilen ikke til vasken ----- bliver den aldrig helt tæt.

Godkendelse af svar
Fra : olskar

Dato : 17-08-08 17:21

Tak for svaret Eyvind.