/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista - Video og streaming
Fra : barca1019
Vist : 408 gange
25 point
Dato : 15-08-08 18:42

Hej --
Jeg har købt Windows Vista for et par uger siden.
Hver eneste gang jeg skal afspille en video eller streaming fra nettet, siger den "internet explorer er holdt op med at fungere" hvorefter den lukker siderne. Jeg er ikke sikker på at det er Vista der er problemet, men da jeg havde XP virkede det uden problemer.

PS. Det eneste jeg kan afspille er videoer fra youtube

Håber i kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 15-08-08 23:17

Mon ikke du mangler nogen videocodecs?

Prøv f.eks. at installere CCCP pakken: http://www.cccp-project.net/

Det er aldrig 'smart', at have flere codec pakker installeret samtidig. Så fjern først hvad du ellers måtte have installeret af codecs. Disse kan konflikte og skabe bl.a. de problemer du oplever. Du kan se hvilke codec's du har installeret ved på CCCP's hjemmeside, at hente og køre "Insurgent" programmet.

Du fjerner codec pakker fra din pc vha. Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer

Når du har fjernet codec's (..eller andre programmer/plug-ins), så er det en god idé at rense registreringsdatabasen, INDEN du installere nyt, da ikke alle programmer afinstalleres lige 'pænt'.

Brug til dette: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Hvis der findes 'knækkede' registreringnøgler af programmet?

Slet disse ..efter en scanning med TweakNow RegCleaner vælger du ud for: Safe to delete ; details ..og klik derefter på 'Delete' i menulinjen. Når du har slettet disse registreringsnøgler, så kør programmet endnu engang ..indtil pc'en er 'ren'.

Det kunne imidlertid også tænkes, at det er din afspiller som ikke fungerer korrekt?

Prøv derfor ZPlayer.exe ..som følger med CCCP codec pakken. Den afspiller det meste ..*.mpg, *.wmv, *.avi, *.swf, *.flv osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-08-08 00:02
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-08-08 00:10
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-08-08 00:12

Hent gratis Secunia, der scanner din computer for usikre programmer, og anviser hvordan du løser problemet ved hjælp af opdateringer.

https://psi.secunia.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-08 05:11

axelbjarne -> Jeg tror næppe der er tale om, at opdatere omtalte flash plug-in. barca1019 skriver jo, at Flash videoer (*.flv) kan afspilles:
Citat
Det eneste jeg kan afspille er videoer fra youtube

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-08-08 05:16
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-08-08 05:17
Kommentar
Fra : barca1019

Dato : 16-08-08 10:29

Tusind tak for de mange svar, jeg vil nu prøve det i foreslår.

Jeg skriver om det virker.

Kommentar
Fra : barca1019

Dato : 16-08-08 10:54

Så endelig virkede det !!!

Molokyle @ Tusind mange tak for dit svar, det hjalp rigtig meget

Godkendelse af svar
Fra : barca1019

Dato : 16-08-08 10:55

Tusind tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-08 18:02

Velbekommelse.. barca1019

</MOLOKYLE>