/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Strofa trådløs (refi)
Fra : Nul7
Vist : 855 gange
500 point
Dato : 15-08-08 16:51

Hej Refi, jeg håber du ser dette, ellers må andre godt hjælpe.
Du sendte mig en uførlig forklaring til mig da jeg spurgte om man kunne bruge sin egen trådløse router til stofa, for at spare gebyr. det kunne jeg.
Mit spørgsmål er nu: Kan jeg tilkoble routeren efter, at jeg er kommet på nettet med stofas moden?
Eller skal det ske i en handling?
Kan jeg komme i klammeri med mac adressen?
Som fastnet kan jeg kun køre én computer ind, og jeg har tre.
Jeg vente ved telefonen/Pc-en.

Mvh. 07

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 17:59

Du kan prøve....

Men HUSK - Stofa supporterer KUN 1 komputer.

I din kontrakt med Stofa står der faktisk at der "kun" må være en komputer på ad gangen....
Hvad du så laver af lokalnetværk "bag" kabelmodemet er dem ligegyldigt..

sluk for cable modem
vælg cable i router
tænd for cable modem
cable modem skulle nu gerne have "lært" MAC adressen på router.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-08-08 19:10

Hej refi.
Har jeg forstået dig ret, at du foreslår at jeg opretter et normalt internet med den modem/router som stofa tilsendtemig?- når det så fungere kan jeg prøve at tilkople min trådløse router.

Tak for din hurtige reation.
mvh. 07

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-08 19:18

Ja...

Kobl modemet op normalt med router (husk alwayson skal være slået fra)

Så burde den "kun" finde 1 komputer (din router) den skal så sættes til alwayson.....

Nu burde det være ligegyldigt hvor mange komputere du sætter til routeren da det er DEN der er registreret.... (som komputer)...

Så virker det som et lokalt netværk "bag" modemmet....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-08-08 19:25

Tak refi, jeg prøver i morgen.
Så kan du få resultatet.
Hej så længe.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-08-08 15:09

Nu har det kostet mig ca. 5 timer, - resultat ingen stofa net.
Kan ikke komme online, - har talt med stofa support, de siger alt er iorden inde hos dem, og beder mig få en teknikker til at undersøge min Pc. da der må være et eller andet der blokerer.
Har du en íde? Indenjeg starter op fra bunden af, hvad jeg er meget meget ked af.
Hej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-08 15:15

Har du prøvet at koble DIREKTE op (uden router - kun med modem) ?

Hvis det virker er der hul igennem...

Dernæst er det din router der skal accepteres af stofaforbindelsen....

HVAD der så er koblet på routeren er egentlig underordnet - da det er routeren der bliver "læst" som komputer....

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 16-08-08 19:45

Ja, det har jeg.
Den melder bl.a. at den savner en ip adresse.
hej

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 16-08-08 19:49

Det lyder jo som om der slet ikke er "hul"....

Sikker på modemet er sat rigtigt op og du har skrevet RIGTIGT login.... (UDEN router)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-08 19:53

Og HUSK "alwaysOn" SKAL være slået fra på "dine sider" hos stofa....

Ellers er der allerede registreret EEN komputer og så er det DEN ENESTE der kan komme på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-08 07:09

Har du klonet din mac adresse i routeren?
Find et sted i dim router opsætning der hedder clone
mac,så kører routeren med din hoved komputeres mac adresse og på stofa siden ser de din router som din hoved pc (master).
Har selv stofa abo og en trådløs fire port's router og
klonet min mac og det kører uden problemer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-08 07:10

din

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-08 07:11

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 17-08-08 15:38

Jeg er nu har jeg fået kontakt med omverdenen via stofa.
Fejlen lå i, at jeg afsluttede min opsætning for hurtigt, - det viste sig, at når jeg tændte for explore
skulle jeg skrive stofas adresse i adresselinien. Så blev der hul igennem.
Det kunne ham supporteren godt havde sagt. (jeg fandt selv ud af det efter 5 timer og fem minutter. Jeg bliver dygtigere og dygtigere
Tak til dig refi for din tålmodighed og hjælpsomhed i denne for mig vigtige opsætning.
Også tak til I andre som deltog.

Mvh. 07

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 17-08-08 15:40

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-08 15:43

Selv tak....

Ja ofte er det "mere simpelt" end man tror....